جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در قشم برگزار شد

آیین جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) سه شنبه شب با حضور خیل مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مسجد امام حسن مجتبی (ع) قشم برگزار شد. در این آیین، ویژه برنامه مولودی خوانی، سخنرانی و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار […]

آیین جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) سه شنبه شب با حضور خیل مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مسجد امام حسن مجتبی (ع) قشم برگزار شد.

در این آیین، ویژه برنامه مولودی خوانی، سخنرانی و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قشم در این آیین به بیان زندگی پر فراز و نشیب و ابعاد شخصیتی حضرت امام حسن (ع) پرداخت.

وی اظهار داشت: تواضع، فروتنی، خدا ترسی، روابط حسنه، احترام متقابل و کمک به بینوایان از ابعاد برجسته زندگی آن سرور جوانان بهشتی است.

امام جمعه قشم ادامه داد: آن بزرگوار بازویی علمی، قضایی، و نیرویی بسیار کارآمد برای حکومت علوی و شخص امیرمومنان علیه السلام بوده است.

وی با توجه به مقام و منزلت بسیار بالای رسول خدا(ص)، ‌تصریح کرد: امام حسن مجتبی علیه السلام کودک بود که پیامبر بزرگوار اسلام از او به عظمت و بزرگی یاد می کرد.

جوکار خاطر نشان کرد : به یقین این برخوردهای محبت آمیز که هیچگاه در زمان خاص و یا در محدوده خاصی ابراز نمی شد، نشان دهنده این بود که آن حضرت می خواست نقاب از چهره امام حسن علیه السلام کنار زده و شخصیت والای او را بیش از پیش، به مسلمانان معرفی کند.

وی علم امام حسن(ع) را نامحدود دانست و خاطرنشان کرد: علم امام حسن(ع) همچون علم پدرشان امام علی(ع) بود و امام علی(ع) هم دروازه علم پیامبر اکرم(ص) هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار با بیان اینکه هر امامی صفت ویژه‏ای دارد یادآور شد: امام حسن(ع) با صفت کرامت در روایات یاد شده‌اند و هر کس خواسته‏ای نزد ایشان ببرد دست پر باز می‏گردد.

وی در پایان گفت: کریم بودن امام حسن(ع) حتی در برابر همه ثابت شده است و همه مسلمانان ایشان را با این صفت می‌شناسند.

براساس این گزارش مراسم جشنی به همین مناسبت چهارشنبه شب در مهدیه شهدای کمنام بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می گردد