جشنواره غذایی با هدف کمک به بیماران تالاسمی قشم برگزار شد

به مناسبت روز جهانی تالاسمی وبا همت انجمن تالاسمی قشم جشنواره پخت غذاهای سنتی با هدف کمک به بیماران تالاسمی در روز پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۳ در پارک زیتون قشم برگزار شد. نسیم احمدی مسئول انجمن حمایت از بیماران خاص ( تالاسمی ) گفت: این همایش با هدف حمایت از بیماران تالاسمی برگزار شده […]

به مناسبت روز جهانی تالاسمی وبا همت انجمن تالاسمی قشم جشنواره پخت غذاهای سنتی با هدف کمک به بیماران تالاسمی در روز پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۳ در پارک زیتون قشم برگزار شد.

نسیم احمدی مسئول انجمن حمایت از بیماران خاص ( تالاسمی ) گفت: این همایش با هدف حمایت از بیماران تالاسمی برگزار شده و عایدات ریالی این جشنواره  که توسط خیرین و مردم دلسوز به صورت خودجوش عرضه شده بود گرداوری و در اختیار این بیماران قرار خواهد گرفت که گامی مفید در ترویج فرهنگ زیبای نوع دوستی و از سویی دیگر راهگشای پاره ای از نیازهای افرادی است که مبتلا به بیماری تالاسمی هستند.

احمدی آمار بیماران مبتلا به تالاسمی در شهرستان قشم را ۱۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: انجمن حمایت از بیماران تالاسمی قشم از سال ۸۲ با کمک مردم و خیرین با هدف کمک به این بیماران تشکیل شده است.

 

وی افزود : عمده مشکلات پیش روی بیماران تالاسمی در قشم نیاز به یک مرکز درمانی مجزا و مجهز است که بتواند متناسب با جمعیت بیماران تلاسمی باشد و فضای کنونی بیمارستان فاطمه الزهرا(س)‌که شامل دو اتاق و ۸ تخت است جوابگوی خونگیری و انجام آزمایشات این  بیماران نیست.

احمدی دیگر نیازمندی های بیماران تالاسمی در قشم را خرید دستگاه الایزا، خرید پمپ تزریق داروی دسفرال و وسایل ایاب و ذهاب برای بیمارن عنوان نمود و از همه خیرین که در این جشنواره و بصورت مستمر به بیماران تالاسمی کمک می کنند تقدیر و تشکر نمود.

اجرای برنامه های هنری