جزیره هرمز به یک شهر دانشگاهی تبدیل می شود

رئیس دانشگاه آزاد هرمز گفت: ۴۰درصد جمعیت جزیره هرمز را دانشجویان تشکیل می دهد که با افزایش ظیفت این دانشگاه این جزیره به یک شهر دانشگاهی تبدیل خواهد شد. مسعود سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه اندازی واحد بین المللی دانشگاه آزاد واحد هرمز بیان داشت: با حمایت نمایندگان و مسئولان […]

رئیس دانشگاه آزاد هرمز گفت: ۴۰درصد جمعیت جزیره هرمز را دانشجویان تشکیل می دهد که با افزایش ظیفت این دانشگاه این جزیره به یک شهر دانشگاهی تبدیل خواهد شد.

مسعود سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه اندازی واحد بین المللی دانشگاه آزاد واحد هرمز بیان داشت: با حمایت نمایندگان و مسئولان استان واحد بین الملل دانشگاه آزاد واحد هرمز به زودی راه اندازی می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز هرمز در خصوص توسعه زیر ساخت های دانشگاه آزاد مرکز هرمز عنوان کرد: ساختمان پژوهشی و سلف سرویس و طرح شفا شرکت فناوری آزاد این دانشگاه راه اندازی می شود.

سالاری گفت: با توجه به اینکه جزیره هرمز یک جزیره گردشگری محسوب می شود و در جهت کمک به معیشت اهالی دانشگاه آزاد مرکز هرمز طرح توسعه گردشگری در دستور کار قرار داده که با مشخص شدن مشاور این امر عملیاتی می شود.

رئیس دانشگاه آزاد مرکز هرمز افزود: چهار رشته کاردانی و کارشناسی مکانیک سیالات و مکانیک ماشین آلات، مدیریت بیمه و مدیریت بازرگانی به جمع رشته های مرکز هرمز افزوده شد.

سالاری با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های لازم توسعه رشته های تحصیلی مرکز هرمز در بخش تحصیلات تکمیلی افزود: در رایزنی با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد این ۴ رشته مذکور در دانشگاه آزاد هرمز  به تصویب رسید.

وی بیان داشت: سیاست کلی این مرکز دانشگاهی توسعه رشته های دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و رشته های فنی و مهندسی متناسب با نیاز بازار کار و منطقه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمز اظهار داشت : پیش از این ۲۶رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و دراین دانشگاه دایر بود که با اضافه شدن رشته های تحصیلی جدید مجموع رشته ها به ۳۰ و جمع رشته های تحصیلی کارشناسی به ۱۲ رشته افزایش می یابد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز هرمز  اضافه کرد: این دانشگاه فعالیت خود را با دو رشته تحصیلی در سال ۶۷ و با پذیرش ۴۰نفر دانشجو آغاز کرد و تاکنون موفق به دانش آموختگی بیش از ۶ هزار نفر دانشجو شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمز بیان داشت با توجه به جمعیت ۷۵۰۰نفری هرمز قریب به ۴۰درصد آن دانشجویان تشکیل می دهد که به عنوان یک شهر دانشگاهی می توان از جزیره هرمز نام برد.

مسعود سالاری بیان با اشاره به نبود کارگاه مجهز در دانشگاه آزاد هرمز اظهار داشت اکنون ۵ کارگاه مجهز در رشته برق، تربیت بدنی، کامپیوتر  راه اندازی شده است که دانشجویان می توانند از این کارگاه ها استفاده کنند.

سالاری برخی کاستی‌های دانشگاه را نبود فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی متناسب با دانشگاه و نبود سالن‌های ورزشی و غذاخوری دانشجویان عنوان کرد و گفت: در این راستا تاکنون موفق به اخذ مجوز ساخت مجتمع آزمایشگاهی و کارگاهی با متراژ تقریبی ۸۰۰ مترمربع و طرح ماندگار تمثال شهدا هرمز شده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد هرمز  اظهارداشت : مراحل اجرایی پروژه در حال آماده شدن است و با بهره برداری ازاین  پروژه یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های متمرکز کارگاهی و آزمایشگاهی در سطح این جزیره خواهد بود که علاوه بر دانشجویان این مرکز  شرکت های خصوصی در منطقه نیز می‌توانند از امکانات آزمایشگاه و کارگاه‌ها استفاده کنند.

مسعود سالاری در خصوص افتتاح ساختمان ۳۳۰۰مترمربعی دانشگاه آزاد هرمز گفت: باپیگیری های که انجام شده است  ساختمان دانشگاه آزاد هرمز همزمان با هفته دولت با حضور مسئولان عالی دانشگاه ساختمان دانشگاه آزاد هرمز که در فضای به مساحت ۳۳۰۰متر مربع به بهره برداری می رسد.