جزیره هرمز با ورود سرمایه گذاران متحول می شود

استاندار هرمزگان گفت: جزیره هرمز ظرفیت و پتانسیل های لازم را برای تبدیل شدن به منطقه آزاد در ردیف منطقه آزاد کیش را دارد و این جزیره با ورود سرمایه گذاران متحول می شود. استاندار هرمزگان در سفر به جزیره هرمز از زیرساخت های این بخش، قلعه پرتغالی ها و فرش خاکی هرمز بازدید کرد […]

استاندار هرمزگان گفت: جزیره هرمز ظرفیت و پتانسیل های لازم را برای تبدیل شدن به منطقه آزاد در ردیف منطقه آزاد کیش را دارد و این جزیره با ورود سرمایه گذاران متحول می شود.

استاندار هرمزگان در سفر به جزیره هرمز از زیرساخت های این بخش، قلعه پرتغالی ها و فرش خاکی هرمز بازدید کرد و سپس در نشست شورای اداری حضور یافت.

جاسم جادری ظهر چهارشنبه در این نشست ظرفیت و پتانسیل های بالقوه جزیره هرمز را بسیار بالا عنوان کرد و اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده چندین منطقه برای تبدیل به منطقه آزاد در نظر گرفته شده که جزیره هرمز در اولویت آنها قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی هرمز به سرزمین مادری و زیبایی های کم نظیر طبیعی و تاریخی و همچنین موقعیت جغرافیایی مناسب، این جزیره می تواند به منطقه ای آزاد هم تراز با جزیره کیش تبدیل شود.

وی گفت: با محقق شدن این برنامه بخش زیادی از مشکلات جزیره رفع شده و ورود سرمایه گذاران و بخش خصوصی جزیره هرمز را متحول خواهد کرد.

استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: البته هم اکنون وضعیت خدمات رسانی به مردم شایسته مردم شهید پرور هرمز نیست و باید هر چه زودتر موارد اساسی و اصلی جزیره بررسی و در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه از سرپرست اداره کل راه شهرسازی هرمزگان خواست تا در خصوص تکمیل مسکن مهر و تامین زیر ساخت های آن اقدامات لازم را انجام دهد و افزود: حل مشکل مسکن می تواند کمک خوبی به مردمی باشد که از وضعیت درآمدی مناسبی برخوردار نیستند.

جادری در ادامه با بیان اینکه کشاورزی گلخانه ای به تازگی در جزیره هرمز راه اندازی شده، خواستار تخفیف در واگذاری پساب به کشاورزان شد که با همکاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان این قیمت از ۳۰۰ تومان به ۱۰۰ تومان تقلیل یافت.

استاندار هرمزگان همچنین در خصوص واردات خودرو از جزیره قشم به هرمز دستور بررسی و پیگیری با نظر مثبت داد.

وی در پایان خطاب به معاون برنامه ریزی استانداری هرمزگان خواستار بررسی های لازم جهت تخصیص اعتبار به برخی از بخش های زیرساختی جزیره هرمز شد.

شایان ذکر است کمک اعتباری به شهرداری هرمز و تامین یک دستگاه خودرو برای پاسگاه هرمز از موارد درخواستی شورای شهر هرمز بود که مورد موافقت استاندار هرمزگان قرار گرفت.

منبع : خبرگزاری مهر