جرم غارتگران بیت المال کمتر از جرم کودتاچیان نیست

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قشم گفت : موضوع حقوق های نجومی نباید به تسویه حساب های گروه های سیاسی منجر شود و عده ای آن را به گردن دیگری بیاندازند چرا که بیت المال در این بین در حال تضیع است. وی با بیان اینکه غارت بیت المال […]

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قشم گفت : موضوع حقوق های نجومی نباید به تسویه حساب های گروه های سیاسی منجر شود و عده ای آن را به گردن دیگری بیاندازند چرا که بیت المال در این بین در حال تضیع است.
وی با بیان اینکه غارت بیت المال کودتا علیه منافع ملی است افزود : عده ای پنجه و دست های آلوده خود را بر منافع ملی انداخته اند و مردم منتظر عمل از سوی دولت برای مبارزه با پرداخت حقوق های نامتعارف هستند و دیگر زمان شعار دادن تمام شده است.
حجت الاسلام جوکار تاکید کرد: مسئولان باید غارتگران بیت المال را معرفی و عزل کنند و آنچه به غارت رفته است به صندوق بیت المال بازگردانند.
امام جمعه قشم همچنین با اشاره به کودتای شکست خورده در ترکیه و بیان اینکه ایران و ترکیه قوی به ضرر عربستان است، گفت: به همین دلیل آمریکا و اسرائیل تلاش دارند در کشورهای اسلامی درگیری به وجود بیاید تا قدرت نظامی این کشورها کاهش یابد و عربستان به عنوان محور جهان اسلام مطرح باشد.
حجت الاسلام جوکار با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران قبل از دیگر کشورها و در لحظات نخست آغاز کودتای ترکیه، این حرکت را محکوم کرد، افزود: این در حالی است که مصر از این کودتا حمایت کرد و آل سعود آن را یک مسئله داخلی دانست و پس از شکست کودتا آن را محکوم کرد.
وی اضافه کرد: دولت آمریکا نیز در پاسخ به این پدیده منتظر ماند تا نتیجه کودتا مشخص شود و پس از شکست کودتا بود که آن را محکوم کرد.
وی با بیان اینکه در سال ۸۸ نیز عده ای در ایران قصد براندازی نظام را داشتند ، گفت: رافت نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابله با براندازان زمانی آشکار می شود که امروز می بینیم در ترکیه چندین هزار نفر از نیروهای دولتی و حکومتی از کار بیکار و عده زیادی دستگیر شده اند.
امام جمعه قشم در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به حملات تروریستی داعش در کشورهای مختلف جهان، گفت: کشورهایی که این گروهک تروریستی را ایجاد، پرورش و حمایت کردند، امروز گرفتار و قربانی آن شده اند.
حجت الاسلام جوکار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اقدامات تروریستی در هر نقطه ای از جهان را محکوم می کند، گفت: ناامنی در همه جا و برای همگان بد است.
وی ادامه داد: در شرایطی که کشورهای دور و نزدیک گرفتار ناامنی هستند، در ایران اسلامی کوچکترین ناامنی وجود ندارد و اگر دشمن به دنبال نفوذ و ایجاد ناامنی باشد، توطئه آنها به سرعت و به موقع توسط نیروهای همیشه بیدار جمهوری اسلامی خنثی می شود.
حجت الاسلام جوکار همچنین با اشاره به حوادث اخیر کشمیر، گفت: آنچه در این کشور روی می دهد شیعه و مسلمان کشی در سکوت رسانه ای و سانسور خبری است و باید جهان اسلام و جمهوری اسلامی موضع قوی تری نسبت به این موضوع بگیرند.
امام جمعه قشم با بیان اینکه قشر نوجوان و جوان کشور باید در کنار درس خواندن، آموزش های فنی و حرفه ای را جدی بگیرند، گفت: در این حوزه دولت مراکز گسترده فنی و حرفه ای دایر کرده است که به صورت رایگان آموزش می دهند و جوانان باید از این ظرفیت استفاده کنند.
وی با بیان اینکه مسئولان دولتی نیز باید زمینه کارآفرینی و اشتغال جوانان را فراهم کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند که دولت باید برای حضور مردم در عرصه اقتصاد زمینه سازی کند.
حجت الاسلام جوکار اضافه کرد: تحقق بخشی از منویات معظم له شامل ارایه آموزش های فنی و حرفه ای و بخش دیگر آن شامل ارایه تسهیلات مالی و ایجاد فرصت های شغلی است که باید توسط مسئولان فراهم شود.
خطیب نماز جمعه قشم همچنین به مصوبه هیئت دولت در جلوگیری از نظارت نیروی انتظامی بر کنسرتها اشاره کرد و گفت : علی رغم اینکه رئیس دولت یک روحانی است اما در کمال ناباوری مشاهده کردیم هیئت دولت تصویب کرده تا نیروی انتظامی از وظیفه قانونی خود که نظارت بر اماکن است چشم پوشی کند و این در حالی است که دولت نباید مسائل اجتماعی را با ذائقه عده ای خاص تنظیم کند بلکه باید مسائل اجتماعی و فرهنگی ما بر اساس قاطبه مردم و دین اسلام تنظیم شود.
وی ادامه داد : مردم اجازه نمی دهند تا مسائلی را که در دوران هشت ساله یک دولت که شعار آزادی را یر می داد و به دنبال آزادی لجام گسیخته بود تکرار شود و همانطور که فرمانده نیروی انتظامی نیز گفته پلیس وظیفه قانونی خود را انجام خواهد داد.
وی همچنین با اشاره به مرگ یک مادر باردار در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم، گفت: این موضوع از طریق مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان و علوم پزشکی هرمزگان در حال پیگری است و روال طبیعی بررسی ها از همان لحظه نخست آغاز شده است.
امام جمعه قشم با بیان اینکه انتظار می رود مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان زیرساخت های درمانی قشم را تقویت کنند، افزود: انتظار داریم مردم نیز با صبوری مسئولان را همراهی کنند تا مسائل از مجرای قانونی رسیدگی شود.