جایگاه خلیج فارس در عرصه های تاریخی و بین المللی متعلق به ایران اسلامی است

حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان در خطبه‌های نماز جمعه جزیره هرمز با اشاره روز شوراها (۹ اردیبهشت) تصریح کرد: شورا نماد مردم سالاری دینی محسوب می‌شوند و آنها می‌توانند با راهکارهای مناسب زمینه خدمات هر چه بیشتر را به مردم فراهم کنند. امام جمعه هرمز ادامه داد: شورا می‌تواند با برنامه‌ریزی اصولی و همچنین ایجاد […]

حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان در خطبه‌های نماز جمعه جزیره هرمز با اشاره روز شوراها (۹ اردیبهشت) تصریح کرد: شورا نماد مردم سالاری دینی محسوب می‌شوند و آنها می‌توانند با راهکارهای مناسب زمینه خدمات هر چه بیشتر را به مردم فراهم کنند.
امام جمعه هرمز ادامه داد: شورا می‌تواند با برنامه‌ریزی اصولی و همچنین ایجاد وفاق و همدلی محیط نفوذ خود را در راستای خدمت شایسته به مردم افزایش بدهند
وی در ادامه با گرامیداشت فرار رسیدن روز خلیج فارس، گفت: دهم اردیبهشت در تقویم تاریخی و سیاسی ایرانیان به نام پاینده خلیج نیلگون فارس، مزین شده، که نامی به جای مانده از کهن ترین منابع تاریخی و ثبت شده دردیرینه ترین جغرافیای جهان است.
امام جمعه هرمز بیان داشت : اسناد تاریخی معتبری برای اثبات نام خلیج فارس وجود دارد، و دشمنان و فریب خوردگان نظام سلطه استکباری بدانند که خلیج فارس تا ابد وهمیشه خلیج فارس است.
وی خاطر نشان کرد:: جایگاه خلیج فارس در عرصه های تاریخی و بین المللی متعلق به ایران اسلامی است و اسناد و شواهد تاریخی و نقشه های جغرافیایی که در مراکز معتبر فرهنگی سراسر جهان نگهداری می شوند حاکی از قدمت خلیج فارس و نام زیبای خلیج فارس در طول تاریخ ایران اسلامی دارد.
امام جمعه هرمز با بیان اینکه خلیج فارس مرکز توجه جهان است، افزود: اگر نگاهی دانش‌بنیان به خلیج فارس داشته باشیم آینده دریاها از آن ایران خواهد بود.
وی با اشاره به میلاد امام محمد باقر (ع) یادآور شد: اهل سخن و قلم باید در راستای عظمت این امام مطالب را بطور کامل در حق ایشان ادا نمایند.
مناقبیان تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن روز کارگر از همه کارفرمایان انتظار داریم که با پرداخت به موقع حقوق و ارج نهادن به این قشر پرتلاش زحمات آنان را پاس بدارند.
وی خاطر نشان کرد: کارگران از میان اقشار جامعه قشری کم درآمد هستند و این موضوع لزوم توجه بیشتر به کارگران را دو چندان می‌کند.