تولید دو برابری زباله در قشم و محدودیت دفن زباله

مدیر امور شهری سازمان منطقه آزاد قشم گفت : با توجه به اینکه سرانه تولید زباله در کشور برای هر نفر ۷۰۰ گرم است در این جزیره دو برابر میانگین کشوری زباله تولید می شود. شریفی نژاد افزود : روزانه ۵۵ تن زباله در قشم تولید می شود که به ازاء هر نفر هزار و ۵۰۰ […]

مدیر امور شهری سازمان منطقه آزاد قشم گفت : با توجه به اینکه سرانه تولید زباله در کشور برای هر نفر ۷۰۰ گرم است در این جزیره دو برابر میانگین کشوری زباله تولید می شود.

شریفی نژاد افزود : روزانه ۵۵ تن زباله در قشم تولید می شود که به ازاء هر نفر هزار و ۵۰۰ گرم است که به خاطر مهاجر پذیر بودن و گردشگر بودن قشم تولید زباله در این شهر افزایش یافته است .وی ادامه داد : ۷۰ درصد زباله های تولیدی در قشم خشک و ۳۰ درصد بقیه زباله های تر است..

مدیر امور شهری سازمان منطقه آزاد قشم گفت : بعلت نبود کارخانه بازیافت زباله های تولیدی در قشم دفن می شود که این امر علاوه بر محدودیت زمین در قشم به علت جزیره بودن ، به سفره های آب زیر زمینی آسیب وارد کرده و مشکلات زیست محیطی بوجوداورده است .

وی اظهار داشت: از مهر امسال هتل ها و مراکز خدمات عمومی که زباله های خود را جدا و به کارخانه حمل نکنند از ۵۰ هزار تا یک میلیون تومان جریمه می شوند.

شریفی نژاد اعلام کرد: اکنون یک کارخانه بازیافت زباله با مشارکت ۸۰ درصدی بخش خصوصی و ۲۰ درصدی سازمان منطقه آزاد قشم در حال ساخت است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از این کارخانه بیش از ۹۵ درصد زباله ها بازیافت می شود.

جدا نشدن زباله های تر و خشک و وجود سگهای ولگرد از دیگر مشکلات شهر قشم است که می بایست برای حل آن برنامه ریزی مناسبی از سوی مسئولین انجام گیرد.