توقیف ۵۰ خودرو فاقد پلاک در قشم

  فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: افزون بر ۵۰دستگاه خودرو فاقد پلاک و یا دارای پلاک مخدوش در این شهرستان توقیف شد. سرهنگ محمد بوستانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تردد این گونه خودروها در جاده ها و سطح شهرها و روستاها با معیارها و موازین قانونی و عرفی سازگاری […]

 

فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: افزون بر ۵۰دستگاه خودرو فاقد پلاک و یا دارای پلاک مخدوش در این شهرستان توقیف شد.


سرهنگ محمد بوستانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تردد این گونه خودروها در جاده ها و سطح شهرها و روستاها با معیارها و موازین قانونی و عرفی سازگاری ندارد و امنیت جانی، مالی و اجتماعی شهروندان را به شدت تهدید می کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برای مقابله با این پدیده خطرناک، اقدام مشخصی در جزیره انجام نشده بود، تصریح کرد:از اردیبهشت سال جاری پس از تصویب شورای تامین شهرستان قشم و هماهنگی دستگاه قضایی شهرستان،جلوگیری از تردد خودروهای فاقد پلاک و یا دارای پلاک مخدوش در جزیره وارد مرحله جدیدی شد.

به گفته وی قبل از این تاریخ، توقیف این نوع خودروها از سوی ماموران انتظامی شهرستان به علت خلاء قانونی توجیه پذیر نبود و این خودروها پس از مدت کوتاهی رفع توقیف می شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم با اشاره به توقیف شش ماهه این خودروها توقیف یادآور شد:صاحبان این خودروها پس از این مدت،در صورت نصب نکردن پلاک معتبر و تردد مجدد، به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی می شوند.

سرهنگ بوستانی در بخش دیگری از این گفت وگو به اقدامات این فرماندهی درخصوص مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: برخورد با توزیع کنندگان و فروشندگان خرده پا مواد مخدر، قطع حلقه اتصال این افراد با مصرف کنندگان این مواد، جمع آوری معتادان به مواد مخدر و تحویل آنها به مراکز درمانی و فرهنگ سازی و آموزش خانواده ها از مهم ترین کارهای انجام شده است.

وی همچنین از کاهش جرایم مختلف از جمله سرقت از مغازه، منزل، خودرو و وسایل داخل خودرو به میزان حداقل ۵۰درصد و حداکثر ۱۰۰درصد در سه ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

به گفته این مسئول در این مدت ۶۷فقره تصادف در سطح شهرستان به وقوع پیوسته که طبق آمارهای اعلام شده، درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۷درصد تعداد مصدومین کاهش داشته و ۱۷درصد تعداد متوفی های سوانح رانندگی افزایش داشته است.

به گفته وی ۳۶۴نفر از اتباع بیگانه نیز که فاقد مجوز تردد در سطح جزیره قشم بودند، در سه ماهه اول امسال از سوی ماموران انتظامی شهرستان قشم دستگیر شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،پنج درصد کاهش داشته است