تنها راه مقابله با دشمن ایستادگی واقتدار است

حجت الاسلام جوکار به محاصره اقتصادی و تحریم های مکرر علیه ملت ایران از سوی آمریکا و متحدانش و بدعهدی های متعدد این کشور مستکبر اشاره کرد و گفت: رهبری با شناخت درست دشمن همان اول مذاکرات اعلام کردند که به مذاکرات خوشبین نیستند و امروزه شاهد این هستیم که مسئولان دولتی ما نیز اذعان […]

حجت الاسلام جوکار به محاصره اقتصادی و تحریم های مکرر علیه ملت ایران از سوی آمریکا و متحدانش و بدعهدی های متعدد این کشور مستکبر اشاره کرد و گفت: رهبری با شناخت درست دشمن همان اول مذاکرات اعلام کردند که به مذاکرات خوشبین نیستند و امروزه شاهد این هستیم که مسئولان دولتی ما نیز اذعان دارند که آمریکا به تعهداتش عمل نکرده است.

وی افزود: تنها راه مقابله با دشمن ایستادگی واقتدار است و نسخه شفا بخش و نجات دهنده اقتصاد ایران نیز اقتصاد مقاومتی به صورت عملی و اجرایی است.

جوکار به مضر بودن واردات و آسیب های آن برای اقتصاد ایران اشاره کرد و افزود: واردات به فرموده رهبری فقط در دو صورت واردات علم و دانش و همچنین واردات مواد اولیه برای توسعه فناوری مجاز است و در سایر موراد که کشور خود می تواند تولید داشته باشد نباید کالا از خارج به داخل وارد شود.

امام جمعه قشم نکته دیگر اقتصاد مقاومتی را بها دادن مسئولین به صنایع کوچک و متوسط عنوان کرد و اظهار داشت: این صنایع بیش از ۹۰ درصد از صنایع کل کشور را در بر می گیرد و نیاز است برای ایجاد اشتغال و عملی شدن اقتصاد مقاومتی به این صنایع اهمیت داده و از جانب مسئولین حمایت شود.

وی وعده برپایی نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی در محیط نماز جمعه توسط ستاد نماز جمعه را به مردم قشم داد و گفت: ستاد نماز جمعه مصمم است این نمایشگاه دائمی را برای افرادی که تمایل دارند محصولات خود را برای فروش عرضه کنند برپا کند تا فعالین مشاغل خانگی در طول هفته تولیدات خود را آماده و در روز جمعه در نمایشگاه به فروش برسانند

حجت الاسلام جوکار به ظرفیت های غنی شهرستان قشم برای انجام فعالیت های مختلف اشاره کرد و گفت: مسئولین باید با اقدام و عمل از ایده های جوانان حمایت  و زمینه های فعال شدن هر چه بهتر صنایع کوچک و مشاغل خانگی را برای عموم جوانان فراهم و از انحصار در این حوزه جلوگیری کنند.

امام جمعه قشم در ادامه به سخنان رئیس جمهور آمریکا در نشست کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: آمریکا به جای آن که ایران را را به مداخله در امور دیگران متهم کند  دست از سیاست های آتش افروزانه و حمایت از گروهک های تروریستی منطقه بردارد و به امورات داخلی کشور خود رسیدگی کند.

خطیب نماز جمعه قشم در بخش دیگری از سخنان خود به ۵ اردیبهشت و حادثه طبس اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند همانگونه که در ماجرای اصحاب فیل از خانه خود در برابر هجوم کفار بوسیله پرندگان دفاع کرد در ماجرای طبس نیز بوسیله شن های طبس بالگرد های دشمن را نابود و از انقلاب اسلامی دفاع کرد که خود نشانه های از حقانیت جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: اما دشمن پس از این ماجرا نیز درس عبرت نگرفت و با بوجود آوردن جنگ ۸ ساله، تشدید تحریم ها و محاصره اقتصادی ملت ایران و همچنین جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به دشمنی خود با جمهوری اسلامی ادامه داده است.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار به ۱۵ رجب مصادف با رحلت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) اشاره و آن حضرت را اسوه صبر و مقاومت و ایستادگی عنوان کرد و افزود: در دوران انقلاب اسلامی مادران و خواهران انقلابی نیز با الگو گرفتن از حضرت زینب که با صبر خود و سخنان محکم و کوبنده خویش کاخ یزید را نابود کرد، فرزندان و برادران خود را تقدیم انقلاب کردند.

امام جمعه شهرستان قشم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به راه اندازی گشت نامحسوس اخلاقی در تهران اشاره کرد و گفت: دفاع از فرهنگ و امنیت اخلاقی، محدود کردن نیست بلکه دفاع از حقوق مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار  افزود: امروزه متاسفانه برخی ناهنجاری ها و رذائل اخلاقی همچون بدحجابی ، بی عفتی و سگ بازی به صورت سازمان یافته در حال افزایش و گسترش است.

وی ادامه داد: افرادی از جانب دشمنان نظام ماموریت دارند با دریافت حقوق حود را در جامعه بزک  کنند و نظم و امنیت اخلاقی جامعه را به خطر بیاندازند.

حجت الاسلام جوکار حرکت پلیس در تاسیس گشت نامحسوس امنیت اخلاقی و برخورد با ناهنجاری ها را بسیار خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: مردم ما بدنبال اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه هستند و نیاز است این حرکت ادامه یابد و در نقاط دیگر نظیر قشم نیز این گشت راه اندازی و با ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی برخورد شود.

وی گفت: کسانی که با این طرح پلیس مخالفت می کنند در اشتباه هستند زیرا پلیس بدنبال افزایش ضریب امنیت اخلاقی جامعه است و از این حق مردم دفاع می کند.

امام جمعه قشم به دیدار دانش آموزان و جوانان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبری فرمودند نیاز جامعه تربیت نیروی انقلابی و مصمم است و  برای این مهم نیاز است کارهای فرهنگی تقویت و فعالین فرهنگی نیز حمایت شوند.

جوکار یکی از کارهای فرهنگی مفید را مراسم اعتکاف دانست و گفت: اعتکاف مانور معنویت برای جوانان است و در راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید  کارهای فرهنگی تقویت و مراسمات دینی و مذهبی با رونق بیشتری برگزار شود تا جامعه صالح تر و سالم تری داشته باشیم.