تلاش قوه قضاییه باید در جهت پیشگیری از وقوع جرم در جامعه باشد

امام جمعه هرمز با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات که روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی گفت: باید همه در کنار فعالان عرصه فرهنگی دینی در مقابله به هجمه های فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم. حجت‌الاسلام محمد کاظم مناقبیان  ظهر جمعه در جمع نماز گزاران هرمز افزود: در  سالروز تاسیس سازمان تبلیغات که روز تبلیغ و […]

امام جمعه هرمز با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات که روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی گفت: باید همه در کنار فعالان عرصه فرهنگی دینی در مقابله به هجمه های فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم.

حجت‌الاسلام محمد کاظم مناقبیان  ظهر جمعه در جمع نماز گزاران هرمز افزود: در  سالروز تاسیس سازمان تبلیغات که روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی  است ماهم تمام قد در مقابل این جنگ جویان ضد فرهنگی بایستیم و همه روستاها و شهرها را به وجود روحانیت عالم و عامل مسلح کنیم.

وی در ادامه به سالرزو شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید اشاره کرده و افزود: سخن گفتن از شهیدی با ابعاد گوناگون، از اسوه‌هایی که جمع اضداد بود از آهن و اشک، از شیر بیشه نبرد و عارف شبهای قیرگون. از پدر یتیمان و دشمن سر سخت کافران بسیار سخت است.

حجت الاسلام مناقبیان  افزود: چمران جنگجویی پرهیزکار و معلمی متعهد بود که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم داشت
امام جمعه هرمز به دهه تکریم و غبارروبی مساجد با شعار آینده را با فرزندانمان از مسجد بسازیم اشاره کرد و گفت: مسجد میعاد گاه منتظران انقلابی و مامن کودکان و نوجوانان و جوانان و کانون حیات طیبه خانواده و خاستگاه و پشتیبانی بیداری اسلامی و محور خدمات فرهنگی و اجتماعی محله و بستر نشر فرهنگ ایثار و شهادت است و همه باید دست به دست هم بدهند مساجد را آباد نگه دارند و همه در این فصل تابستان در اوقات فراغت نسبت به برنامه ریزی و هدایت اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان که موجب اعتلای فرهنگ کار و تلاش و مهارت آفرینی و تقویت مهارتهای اجتماعی هنری می‌شود حساس باشد.

حجت الاسلام مناقبیان  تاکید کرد: اصلا اجازه ندهند فرزندان خود بیکار بمانند که این بیکاری به دنبال خود فسادها خواهد داشت.وی به اولیا توصیه کرد اگر مواظب بچه های خودمان نباشیم و برنامه ریزی نکنیم دشمن برنامه‌ریزی کرده و آنها را خواهد ربود.

امام جمعه هرمز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات عراق و با بیان اینکه بخشی از استان ها و شهرهای عراق در اشغال گروه داعش است، گفت: این گروه اجیر هستند و نباید داعش را بزرگ کرد.
وی بیان داشت: سیاست های منطقه ای و جهانی دست به دست هم داده اند و این قضایا با یک توافق پشت پرده در حال اتفاق افتادن است، وگرنه چگونه شهری مثل موصل با شلیک نشدن یک تیر به اشغال داعش درمی آید.
وی گفت: برخی مسوولان مرتجع منطقه اعلام کرده اند که در عراق قیام مردمی اتفاق افتاد، در حالی که باید بگوییم این وقایع با پول ها و تدارکات شما اتفاق افتاده است.
خطیب جمعه هرمز اظهارکرد: به فضل پروردگار، با فتوای مرجعیت و حضور جوانان رشید عراق از شیعه و اهل سنت، و تدابیر دولت عراق توطئه دشمنان خنثی خواهد شد.
وی ادامه داد: دشمن در سوریه شکست خورده است، اما می خواهد تنور را گرم نگه دارد تا روی شکست سرپوش بگذارد؛ لذا قضایای عراق را بوجود آورده که این توطئه هم به شکست خواهد انجامید.
خطیب جمعه هرمز  گفت: البته یک خطای استراتژیک اتفاق افتاده است که مسوولیت دادن به فرماندهان بعثی در ایجاد مشکلات امروز عراق تاثیرگذار بوده است.
حجت الاسلا م مناقبیان  اظهارکرد:گروه داعش، برای تکمیل کردن طراحی های دشمنان کار می کنند، و با قساوت در خیابان ها دست به جنایت می زنند و به هیچکس رحم نکرده و چهره ای کریه از اسلام را به دنیا منتقل می کنند.
وی ادامه داد: در هیچ طرح مشترکی با آمریکا در رابطه به مسایل عراق ورود پیدا نمی کنیم، چرا که آمریکا برپا کننده همه فتنه ها است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم مناقبیان  با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، گفت:او بی ادعا، خدوم و مسوولیت پذیر بود و در دوران جنگ تحمیلی با تشکیل ستاد جنگ های چریکی ضربه های مهلکی را به دشمن وارد کرد و همواره مورد عنایت امام(ره) بود.

وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه نیز گفت: شهید بهشتی خود را وقف اسلام کرده بود و حادثه هفتم تیر، جنایت و قساوت دشمن را نشان داد و نشانگر آن بود که انقلاب دارای پشتوانه عظیمی است و همچنان پابر جا است.
امام جمعه هرمز:  قوه قضاییه را یکی از ارکان مهم نظام اسلامی نام برد و افزود: بخش مهمی از اهداف نظام توسط قوه قضاییه تحقق پیدا می کند، این در حالی است که مردم انتظار عدالت از این قوه دارند.
وی گفت: تلاش قوه قضاییه باید در جهت پیشگیری از وقوع جرم در جامعه باشد و در همه ابعاد مالی و اخلاقی باید شاهد رصد مسایل کشور توسط قوه قضاییه باشیم تا در حد امکان جرمی اتفاق نیفتد.
وی همچنین بر لزوم ایجاد تدابیر لازم برای رویکرد حبس زدایی و مجازات های جایگزین توسط قوه قضاییه تاکید کرد.