تغییر چهره شهر قشم توسط ساپورت‌های رنگی و بی توجهی مسئولان فرهنگی!

  یکی از عوامل تشدید مشکلات حجاب در جامعه ما برخوردهای سلیقه ای با آن بوده است این برخوردها که نوعا از سوی تصمیم گیرندگان در سازمان های مختلف اعمال شده، نوعی واکنش منفی را در میان عده ای از دختران و زنان جوان برانگیخته است .   لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه […]

 
یکی از عوامل تشدید مشکلات حجاب در جامعه ما برخوردهای سلیقه ای با آن بوده است این برخوردها که نوعا از سوی تصمیم گیرندگان در سازمان های مختلف اعمال شده، نوعی واکنش منفی را در میان عده ای از دختران و زنان جوان برانگیخته است .

  لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه یکی از مسایل مهم اسلامی است و در قرآن کریم در سوره نور به آن اشاره شده و از مفاد آیات چنان فهمیده می شود که “هر مسلمان، چه مرد و زن، باید از چشم‌ چرانی، نظر بازی اجتناب کند و مرد و زن باید پاکدامن باشند و زنان باید پوشش خود را بر دیگران آشکار نکنند و درصدد تحریک و جلب توجه مردان نباشند.”

 یکی از عوامل تشدید مشکلات حجاب در جامعه ما برخوردهای سلیقه ای با آن بوده است این برخوردها که نوعا از سوی تصمیم گیرندگان در سازمان های مختلف اعمال شده، نوعی واکنش منفی را در میان عده ای از دختران و زنان جوان برانگیخته است .

از سویی برخورد کاسبکارانه تولید کنندگان پوشاک با طراحان لباس و بی توجهی کامل به جنبه های ضد فرهنگی آن برای جامعه فاجعه ای جبران نا پذیر را پدید آورده که این روز ها می توان از آن به عنوان بی حجابی غیر محسوس  نام برد .

متاسفانه تولیدکنندگان داخلی بدون توجه به فرهنگ اسلامی-ایرانی دست به طراحی‌هایی می‌زنند که کوچکترین تناسبی با فرهنگ کشور ندارد و به راستی الگو گرفته شده از فرهنگ غرب است طراحی لباس‌های جذبی و استفاده از رنگ‌بندی‌های نامتعارف در واقع حربه‌ای است که بسیاری از طراحان بومی را در دام طراحی‌های غربی می‌اندازد .

“داستان از این قرار است که از زمستان ۱۳۹۱ برخی زنان خیابانی تهران در حرکتی کاملا مشکوک و سیستم

ارسال دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  • محمد - تاریخ : ۲۷ - شهریور - ۱۳۹۲

    متن بسیارزیبا وبجایی بود

  • مصطفی - تاریخ : ۶ - مهر - ۱۳۹۲

    با سلام از سایت قشنگتون

    واقعا بی حجابی در این مملکت اصلا وجود نداشت حالا رو به این سوی می رود که شهدا برای این جان شان را در راه خدا گذاشتند.
    مسئولین واقعا شما این وضعیت را نمی بینید یا خود را به کوری زدید وضع قشم اول که این جوری نبود حالا که چند سالیه که شهرستانی های زیادی به این جا آمده اند همراه خود این فرهنگ را هم آوردند
    ما گفتیم، اگه مسئولین واکنشی نشان ندادند ما هم انتقاد شدید تری نسبت به این جریان نشان می دهیم
    یاعلی