تعطیلی ناگهانی معدن خاک سرخ هرمز/ ۳۵ جوان هرمزی بیکار شدند

 ۳۵ نفر از کارگران معدن خاک سرخ جزیره هرمز در اعتراض به تعطیلی ناگهانی معدن خاک سرخ و بیکاری خود به بخشداری این جزیره مراجعه کرده و خواستار رسیدگی به این مشکل شدند. ۳۵ نفر از کارگران معدن خاک سرخ هرمز با تعطیلی یک باره معدن خاک سرخ و بیکاری خود در بخشداری هرمز حضور […]

 ۳۵ نفر از کارگران معدن خاک سرخ جزیره هرمز در اعتراض به تعطیلی ناگهانی معدن خاک سرخ و بیکاری خود به بخشداری این جزیره مراجعه کرده و خواستار رسیدگی به این مشکل شدند.

۳۵ نفر از کارگران معدن خاک سرخ هرمز با تعطیلی یک باره معدن خاک سرخ و بیکاری خود در بخشداری هرمز حضور یافتند.

این کارگران علت تعطیلی این معدن را اختلافات داخلی تعاونی مرزنشینان اعلام کردند. بهره بردار اصلی این معدن یک شرکت خصوصی به نام شرکت باستان معدن پودر بود و ۶۰ درصد از سهام این شرکت به مردم هرمز واگذار شده است. تعاونی مرزنشینان هم به عنوان نماینده مردم در این شرکت مشارکت دارد.

نماینده کارگران معدن خاک سرخ هرمز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به برگزاری انتخابات هئیت مدیره تعاونی مرزنشینان و انتخاب ۵ نفر از اهالی به عنوان نمایندگان مردم در تعاونی مرزنشینان، تعدادی از اعضای این تعاونی سر به ناسازگار گذاشته و اقدام به شائبه سازی کردند تا جاییکه اداره تعاون استان هرمزگان اقدام به انتصاب افراد دیگری کرد.

محمد رئیسی اظهارداشت: اعتراضات مردم مبنی بر زیر پا گذاشتن انتخابات و آرای آنها در انتخاب هئیت مدیره، منجر به تعطیلی این معدن عظیم خدادادی شد و تعداد ۳۵ نفر از جوانان این جزیره که در این معدن مشغول به کار بودند بیکار شدند.

رئیسی اظهارداشت: با نماینده عالی دولت در این نشست اعتراضی، مشکل بیکاری این ۳۵ نفر را مطرح کردیم که بخشدار  هرمز قول همکاری را نیز داد.

سعی بر شروع مجدد معدن خاک سرخ داریم

رضا میرحسینی بخشدار جزیره هرمز نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تعطیلی معدن خاک سرخ و بیکاری ۳۵ نفر از جوانان این جزیره غیر قابل قبول است.

بخشدار هرمز گفت: موضوع اشتغال در جزیره هرمز دغدغه همه مسئولان استان و کشور است و باید برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان این جزیره تلاش کنیم.

میر حسینی بیان داشت: با توجه به اینکه سهام دار شدن اهالی جزیره هرمز در معدن خاک سرخ از عنایت ویژه مقام معظم رهبری است، ما باید قدر این نعمت بزرگ باشیم.

نماینده دولت در جزیره هرمز بیان داشت: سعی ما بر این است که هر چه زودتر این مشکل را حل کنیم.

بخشدار هرمز گفت: تعطیلی این معدن بر اثر اختلافات داخلی بود که می توانستیم با همکاری امام جمعه، شورای شهر و دیگر بزرگان جزیره حل کنیم ولی متاسفانه این امر محقق نشد و موجب شد که این معدن تعطیل و عده ای بیکار شوند.

میر حسینی اظهارداشت: برای حل این مشکل و آغاز به کار دوباره این معدن با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار هرمزگان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و تعاون هرمزگان و فرماندار شهرستان قشم و دادستان شهرستان رایزنی هایی انجام شده است.

بخشدار هرمز  بیان داشت: پس از برطرف شدن سوتفاهم ها این معدن مجددا فعال خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: مردم این جزیره سهام دار این معدن هستند هر چه تعطیلی آن بیشتر بشود ضرر و زیانش را مردم این جزیره خواهند دید.

منبع:مهر