تشریح سازو کارهای انتخاباتی جبهه مردمی نیروهای انقلاب/ نگاهی گذرا به اخبار و حاشیه‌های ختم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

به‌گزارش خبرنگار حوزه‌ احزاب خبرگزاری فارس،در پی در گذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اخبار این هفته متاثر از این اتقاق بود و در ادامه به گزارشی از فوت و جزییات مراسمایشان و بررسی اخبار جدید و رویدادها از برگزاری همایش دو هزار نفری جبهه مردمی نیرو های انقلاب تا معرفی ۵ […]

به‌گزارش خبرنگار حوزه‌ احزاب خبرگزاری فارس،در پی در گذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اخبار این هفته متاثر از این اتقاق بود و در ادامه به گزارشی از فوت و جزییات مراسمایشان و بررسی اخبار جدید و رویدادها از برگزاری همایش دو هزار نفری جبهه مردمی نیرو های انقلاب تا معرفی ۵ گزینه جبهه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۹۶پرداخته شده است.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سن ۸۲ سالگی به دلیل عارضه قلبی روز یکشنبه ۱۹ دیماه دار فانی را وداع گفتند.

برپایه این خبر محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در خصوص اقدامات پزشکی انجام شده برای آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان در ساعت ۱۸ امروز به طور ناگهانی دچار ایست کامل قلبی شدند.

وی افزود: ایشان بلافاصله به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده و در اورژانس با حضور یک تیم کامل پزشکی و مجرب عملیات احیا آغاز شد.

حاجی آقاجانی گفت: متاسفانه در ساعت ۱۹.۳۰ تلاش پزشکان بی‌نتیجه ماند و روح ایشان به ملکوت اعلی پیوست.

در پی در گذشت ایشان مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولین لشگری و کشوری نظام رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به خانواده ایشان تسلیت گفتند.

این خبری بود که همگان را متاثر کرد و پس از کشمکش های بسیار سرانجام در روز سه‌شنبه ۲۱ دیماه بعد از اقامه نماز از سوی مقام معظم رهبری بر جنازه‌ی ایشان از مقابل دانشگاه تهران تشییع و در مرقد امام خمینی(ره) آرام گرفت.

 

 

همچنین بخشی از وصیت نامه مرحوم هاشمی توسط محسن هاشمی فرزند ارشد ایشان در برنامه زنده تلویزیونی «حالا خورشید» قرائت شد:

«بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون چیزی بر دارایی های قبل از انقلابم نیفزوده ام و هزینه‌های زندگی را در درجه اول از عوائد فروش اموال قبل از انقلاب و در درجه دوم از حقوق و مزایای قانونی ام برداشتم.»

همایش ۲ هزار نفری جبهه مردمی نیروهای انقلاب برگزار می‌شود

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت:همایش ۲ هزار نفری جبهه مردمی نیروهای انقلاب برگزار می‌شود.

باهنر تاکید کرد: این همایش به‌زودی و با حضور قشرهای مختلف مردم پیش از انتخابات برگزار خواهد شد.

تشریح سازوکار انتخاب نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب/ تصویب ۱۲ شاخص برای انتخاب «نامزد نهایی»

مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از برگزاری نشست مقدماتی مجمع عمومی جبهه مردمی در روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه خبر داد. 

دستجردی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی‌، اظهار داشت: این کمیته‌ها شاخصه‌های انتخاب نامزد جبهه مردمی را برای انتخابات ریاست جمهوری بررسی می‌کند و سپس سازوکارهای مربوط به انتخاب نامزدها در نشست پنجشنبه به اعضا اعلام می‌شود.

اولین نشست خبری سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ۲۶ دی برگزار می‌شود

مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از نخستین نشست خبری این جبهه خبرداد،گفت:اولین نشست خبری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با حضور اصحاب رسانه یکشنبه هفته آینده ۲۶ دی‌ماه برگزار می‌شود.

حزب ندا برای انتخابات شورای شهر کاندیدا معرفی می‌کند

سجاد سالک رئیس شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان از برنامه ریزی حزب متبوعش برای انتخابات شورای شهر خبر داد و گفت: حزب ندای ایرانیان برای ورود به انتخابات شورای شهر تهران و مزاکز استان‌ها وارد مصادیق شده است.

وی افزود: این حزب قرار است کاندیداهای مورد نظر خود را برای انتخابات شورای شهر تهران و مراکز استان‌ها مشخص و به شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان معرفی کند.

سالک اظهار داشت: شورای سیاست‌گذاری قرار است بعد از آنکه تمام احزاب اصلاح‌طلب کاندیدای احتمالی خود را به آنها معرفی کردند در نهایت لیستی ۲۱ نفره را برای انتخابات شورای شهر در تهران و مراکز استان‌ها معرفی کنند.

۵ گزینه جبهه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۹۶

بابک آذرباد نائب رییس جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به آخرین تحرکات سیاسی انتخاباتی تشکل متبوع خود، اظهار داشت: جبهه اصلاح‌طلبان در دو جلسه اخیر وارد بحث مصادیق انتخابات آینده شده است و قرار بر این است که در جلسه آتی درباره کاندیداهای انتخابات، گزینه‌های احتمالی و حالت‌های رقابت این دوره بحث و تصمیم گیری شود.

نائب رییس جبهه اصلاح‌طلبان گفت:ما به همراهی جبهه اعتدال‌گرایان اعتقاد داریم که افراد اصلاح‌گرا و اعتدال‌گرا چون عارف، پزشکیان، ظریف، مطهری و لاریجانی از بهترین‌ رجل‌های سیاسی در کارزار انتخابات پیش رو هستند.

انتهای پیام/