تسهیلات یارانه دار و بلند مدت در حوزه فعالیت های کشاورزی اعطا می شود

مدیر جهاد کشاورزی قشم از اعطای تسهیلات یارانه دار و بلند مدت به کشاورزان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی، دام و شیلات در شهرستان قشم خبر داد. مالک یزدان پناه پیش ازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مدیریت جهاد کشاورزی قشم براساس سیاست های دولت تدبیر و امید و با اعطای تسهیلات یارانه دار و […]

مدیر جهاد کشاورزی قشم از اعطای تسهیلات یارانه دار و بلند مدت به کشاورزان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی، دام و شیلات در شهرستان قشم خبر داد.

مالک یزدان پناه پیش ازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مدیریت جهاد کشاورزی قشم براساس سیاست های دولت تدبیر و امید و با اعطای تسهیلات یارانه دار و بلند مدت در حوزه فعالیت های کشاورزی، از سرمایه گذاران در این بخش حمایت می کند.

وی افزود: درحال حاضر صندوق توسعه ملی بدون محدودیت سقف پرداخت و با نرخ سود ۱۱ درصد در مناطق محروم و ۱۵ درصد در مناطق برخوردار به طرح های تولیدی بخش کشاورزی، شیلات و دام پروری تسهیلات اعطا می کند.

مدیر جهاد کشاورزی قشم همچنین به  برنامه حمایت از نوسازی ماشین آلات کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: حمایت از توسعه مکانیزاسیون در قالب پرداخت تسهیلات خرید تراکتور و ادوات کشاورزی با بازپرداخت ۵ ساله به کشاورزان یا تراکتورداران نیز از دیگر برنامه های حمایتی جهاد کشاورزی در قشم است.

وی گفت: اعطای تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال با نرخ سود ۴ درصد از اعتبارات صندوق مهر امام رضا (ع) نیز در راستای فعالیت های خوشه های تولیدی از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی قشم در حمایت از فعالان کشاورزی در این شهرستان است.

یزدان پناه در پایان یادآور شد: اعطای تسهیلات با شرایط آسانتر از اعتبارات سند اقتصاد مقاومتی (بسیج سازندگی) به متقاضیان طرح های خرد و کوچک مانند پرورش مرغ بومی، دام سبک، کشت صیفی جات، کشت آلوئه ورا، مشاغل خانگی نظیر خیاطی و صنایع دستی نیز در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

منبع: هرمزنا