ترویج الگوها و مدل های غربی از دسیسه های دشمنان اسلام است

در خطبه اول  حجت الاسلام والمسلمین جوکار به ادامه بحث دین گریزی و عوامل آن پرداختند ایشان برای پیروی از الگوهای نادرست و منفی، نقش تعصب و لج بازی و فاصله گرفتن از خرد و اندیشه را محسوس دانستند وافزودند: بعضی ها  بدون استفاده از علم و اندیشه و بدون تحقیق و چشم بسته به […]

در خطبه اول  حجت الاسلام والمسلمین جوکار به ادامه بحث دین گریزی و عوامل آن پرداختند ایشان برای پیروی از الگوهای نادرست و منفی، نقش تعصب و لج بازی و فاصله گرفتن از خرد و اندیشه را محسوس دانستند وافزودند: بعضی ها  بدون استفاده از علم و اندیشه و بدون تحقیق و چشم بسته به سمت الگوهای نادرست می روند.

وی ضمن تقسیم تعصب به دو نوع اعتقادی  دینی و سبک زندگی افزودند گاهی انسان چشم و گوش بسته از گذشتگان خود پیروی می کنند و بدون استفاده از علم وتحقیق به تبعیت از نیاکان خود دین و مذهب خود را انتخاب می کنند ایشان در بحث  سبک زندگی نیز بهترین سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی دانستند و با انتقاد از نوع پوشش  و مدل موها و تقلید کردن از الگوهای غربی و مدهای غربی بیان داشتند : الگوهای غربی یک ویروس  از ناحیه غربی هاست  این ها دسیسه های دشمن است دشمنی که نتوانست با جنگ نظامی ما را از پا در بیاورد برای تغییر در سبک زندگی و پوشش و الگوهای ما برنامه ریزی کرد تا از این طریق به اهداف خود برسد.

امام جمعه قشم در خطبه دوم در باب توصیه به تقوا، یازدهمین ویژگی عباد الرحمن را عبادت از روی فهم و دانایی عنوان کردند و افزودند بندگان خوب خدا کسانی هستند که با علم و دانش وفهم سر به سجده می گذارند و خدای خویش را عبادت می کنند.

حاج آقا جوکار در ادامه به لیله المبیت و واقعه خوابیدن حضرت علی (ع) در بستر پیامبر (ص) اشاره کردند و ادامه دادند: این فضیلتی است بر روی سایر فضائل حضرت علی (ع)که در تاریخ ثبت شده است.

ایشان همچنین با اشاره به ۱۷ دی سالروز اجرای تو طئه کشف حجاب توسط رضا خان  گفت : این توطئه ای بود که  در سال ۱۳۱۴غربی ها به عنوان زمینه سازی برای تهاجم فرهنگی علیه ملت ایران طراحی کردند که در آن روز زنان و دختران ایرانی و مردان با غیرت ایرانی نگذاشتند که چادر از سر زنان و دختران برداشته شود.

جوکار در ادامه به ۱۹ دی و سالروز قیام خونین مردم قم در اعتراض به مقاله منتشر شده علیه حضرت امام (ره)توسط ساواک نیز اشاره کردند وافزودند: آنچه که مهم است هوشیاری و بصیرت و زمان شناسی و عکس العمل فوری  مردم دین دار است که باعث نا کام ماندن توطئه های مختلف شده است.

ایشان در ادامه به ماه های محرم و  صفر و مراسمات خاصه این دو ماه اشاره کردند و از مردم بابت تشکیل این مراسمات و حضور در این مراسمات تشکر کردند.