تربیت فرزندان مهمترین نقش زنان در جامعه است

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه قشم گفت: سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) را بحق بعنوان روز زن و مادر نام گذاری کردند چرا که آن حضرت نه تنها به عنوان  کاملترین اسوه زن مسلمان بلکه بهترین مادر در طول تاریخ بشر است. وی نقش زن  را  در جامعه بسیار مهم  دانست […]

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه قشم گفت: سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) را بحق بعنوان روز زن و مادر نام گذاری کردند چرا که آن حضرت نه تنها به عنوان  کاملترین اسوه زن مسلمان بلکه بهترین مادر در طول تاریخ بشر است.

وی نقش زن  را  در جامعه بسیار مهم  دانست  و افزود :  زن می تواند باعث کامل شدن ایمان مرد بشود و پس از آنکه مادر می شود بهشت زیر پای او جای می گیرد از طرفی زن مهمترین نقش زن  بعنوان معلم و مربی در  تحویل فرزندان به جامعه اسلامی است که اگر زنان به هرعلتی از ایفای این نقش باز بمانند، جامعه دچار تشتت و از هم پاشیدگی می شود.

امام جمعه قشم بیان داشت : نظام سیاسی و اجتماعی اسلام مانع از حضور زنان در اجتماع نیست و زنان همواره در مشاغل مناسب توانسته اند در اقتصاد و فرهنگ خانواده موثر باشند.

خطیب نماز جمعه این هفته قشم همچنین با اشاره به مناسبت های پیش روی هفته آینده  ۲۹فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و اظهار داشت : پس از پیروزی انقلاب عده ای قصد تضعیف و انحلال ارتش را داشتند اما امام (ره) ارتش را یک ارتش مردمی بنیان گذاری کرد و امروز ارتش با تقدیم  افزون بر ۴۸هزار  شهید و۲۰۰هزار جانباز در خدمت قرآن و انقلاب و اسلام است.

وی همچنین با گرامیداشت دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای توصیف سپاه همین بس است که امام راحل فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود و بعد از انقلاب هرجا که مشکلی برای کشور پیش آمده است، آنجا سپاه حضور پیدا کرده و از انقلاب، کشور و مردم  در عرصه های مختلف سیاسی ، فرهنگی ، نظامی و رفاهی خدمت رسانی کرده است.

حجت الاسلام جوکار به سالروز انقلاب فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و ما انقلاب نکردیم که شکم خود را سیر کنیم و با توجه به نامگذاری  امسال می بایست  فرهنگ، مهم ترین بخش در فعالیت های دولتی و غیر دولتی باید باشد و کشور بیش از هرزمان دیگر نیازمند تقویت فرهنگ است.

به گفته وی همانطور که مردم با تربیت صحیح فرزندشان در خانواده می توانند به تقویت فرهنگ جامعه کمک کنند، مسئولان نیز بخصوص در دبیرستان ها و دانشگاه ها با برنامه ریزی و تدبیر شایسته، مانع رواج برخی رفتارهای مخالف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در مراکز آموزشی شوند.

وی ضمن اشاره به فرا رسیدن هفته مشاغل بر ضرورت تقویت و گسترش کارآفرینی در جامعه بخصوص درمیان جوانان تاکید کرد و خواستار آشنا ساختن جوانان با مشاغل مورد نیاز در سطح جزیره قشم از طریق انتشار لیست این مشاغل و ارائه آن در سطح عمومی از سوی مسئولان ذیربط شد.

در پایان مراسم نماز جمعه این هفته به مناسبت روز زن و مادر  از مادران شهدای قشم  و همسران شهدا توسط امام جمعه قشم تجلیل بعمل آمد.