تدوین اطلس و تقویم فرهنگی برای قشم ضروری است

مدرس درس فلسفه گردشگری در اسلام در دانشگاه گفت:تدوین اطلس وتقویم فرهنگی برای قشم و شناسایی صنایع فرهنگی این جزیره ضروری است.حجت الاسلام محمدعلی زم، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:با تدوین اطلس فرهنگی براساس جمعیت شناسی ومردم شناسی بومیان،مهاجران و گردشگران در قشم می توان مخاطبان را شناسایی و نیازهای آنها […]

مدرس درس فلسفه گردشگری در اسلام در دانشگاه گفت:تدوین اطلس وتقویم فرهنگی برای قشم و شناسایی صنایع فرهنگی این جزیره ضروری است.حجت الاسلام محمدعلی زم، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:با تدوین اطلس فرهنگی براساس جمعیت شناسی ومردم شناسی بومیان،مهاجران و گردشگران در قشم می توان مخاطبان را شناسایی و نیازهای آنها را به فضاهای فرهنگی و اجتماعی تعیین کرد.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه تدوین تقویم فرهنگی سالانه و همچنین برنامه پنج ساله فرهنگی نیز در قشم ضروری است تا براساس این تقویم ساکنان و بخصوص گردشگران قشم بدانند که به طور مثال در سه سال دیگر روز ۱۷اسفند چه برنامه ای در این منطقه اجرا می شود.

زم گفت: وجود و اعلام این تقویم برای جذب گردشگر به قشم بسیار تاثیرگذار خواهد بود چرا که درتمام دنیا علاقه مندان مطمئن خواهند شد که یک منطقه فرهنگی در خلیج فارس به نام قشم وجود دارد و آنها از قبل برای آمدن به این منطقه برنامه ریزی خواهند کرد.

حجت الاسلام زم افزود:مناطقی در آن سوی خلیج فارس که زمانی به آب ومیوه ایران محتاج بودند با اصلاح بینش خود و تدوین تقویم و برنامه ریزی صحیح براساس نیازهای گردشگران و سرمایه گذاران دنیا توانستند گام های بزرگی برای جذب این افراد بردارند، در صورتی که کشورمان با قدمت هزار ساله فرهنگی در این خصوص جایگاه قابل ملاحظه ای در دنیا ندارد.

وی گفت: اگر بینش مدیران و دست اندرکاران حوزه گردشگری کشور رو به جلو و آینده باشد و افراد بزرگ اندیش و بزرگ منش وارد این عرصه شوند، عقب ماندگی ما در این عرصه جبران خواهد شد.

حجت الاسلام زم همچنین تبدیل شدن قشم به قطب فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی منطقه با راه اندازی پل بزرگ خلیج فارس را امکان پذیر دانست و گفت:همه باید به مدیریت جدید منطقه آزاد قشم کمک کنند تا هرچه زودتر این پل راه اندازی شود و کاروان توسعه موزون این منطقه در همه بخش ها به سرعت راه بیافتد.

این استادحوزه و دانشگاه گفت:تعطیلی روز شنبه در منطقه آزاد قشم اشکال شرعی نداردو مدیریت مناطق آزاد می توانند براساس افق و آرمان درنظر گرفته شده برای این مناطق زمینه سازی کنند و مشترکات زمانی را با دنیا افزایش دهند.

حجت الاسلام زم افزود: این گونه اقدامات برای رشد و سازندگی این منطقه بسیار مفید است و هیچ گونه اشکال شرعی نیز ندارد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل جدید منطقه آزاد قشم اخیرا با صدور بخشنامه ای دو روز تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه را در این منطقه به روزهای جمعه و شنبه تغییر داد.