تحریم های آمریکا توهین به ایران و ۵ کشور مذاکره کننده است

نماز جمعه این هفته قشم با حضور پرشور مردم متدین و ولایتمدار قشم و با امامت حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه قشم در مصلی امام علی(ع) این شهرستان اقامه شد. در ابتدای خطبه اول این هفته نماز جمعه حاج اقا جوکار به ادامه بحث دین گریزی ،عوامل آن و الگوهای درست و مثبت پرداختند […]

نماز جمعه این هفته قشم با حضور پرشور مردم متدین و ولایتمدار قشم و با امامت حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه قشم در مصلی امام علی(ع) این شهرستان اقامه شد.

در ابتدای خطبه اول این هفته نماز جمعه حاج اقا جوکار به ادامه بحث دین گریزی ،عوامل آن و الگوهای درست و مثبت پرداختند و امام حسین (ع) و یاران آن حضرت را به عنوان الگوهای اسلامی و مثبت معرفی کردند وتصریح کردند هرکسی که از این الگوها پیروی کند دچار گمراهی نمی شود.

 ایشان به اربعین حسینی و  زیارت اربعین سیدالشهدا اشاره کردند و افزودند: بنا بر روایتی از امام حسن عسکری (ع) از ۵ علامت مومن ۱۲ امامی خواندن زیارت اربعین سیدالشهدا است. ایشان ادامه داد: امام حسین (ع) تمام وجود و هستی خود را برای نجات بندگانی که در جهالت و گمراهی بودند در راه خدا فدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار در آغاز خطبه دوم به ادامه بیان ویژگی های عباد الرحمن پرداختند و ادامه دادند: با تقوایان حرف نادرست و سخن نادرست نمی گویند و در محافل گناه حاضر نمی شوند.

ایشان در ادامه سخنان خود به توافق نامه ژنو اشاره کردند و به بحث نقض توافق نامه و ادامه تحریم ها علیه ایران اشاره کردند و افزودند: سیاست ما بنا بر اقتضای اسلام ماندن بر سر پیمان و امضا می باشد اما آمریکا  بی تفاوت به توافق ژنو ، تحریم ها را افزایش داد.

ایشان در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کردند و افزودند: اینجاست که ما به سخنان پر مفهوم مقام معظم رهبری مبنی بر رضایت ایشان به مذاکرات و البته عدم اطمینان ایشان به آمریکا پی می بریم، آمریکا با این کار خود نه تنها به ایران بلکه به ۵ کشور مذاکره کننده دیگر نیز توهین و دهن کجی کرد.

ایشان همچنین به تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران به سازمان ملل اشاره کرد و افزود: اگر امروز ۱۹۰ کشور در دنیا با این قطعنامه بشر دوستانه موافقت کرده اند این نشان دهنده اعتقادات اسلامی و پایبندی به وجدان انسانی و بشری ایران است.

خطیب نماز جمعه این هفته قشم در بخش دیگری از خطبه ها از اقدام اخیر مسوولان کشور مالزی در خصوص تشکیل پلیس ضد شیعه در آن کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: در جامعه ای که حتی بت پرستان آزادی عمل دارند چنین اقدامی از سوی مسوولان این کشور با هرگونه شعار حقوق بشری و آزاد اندیشی آنها منافات دارد.

به گفته وی این اقدام چیزی جز تشویق افراطی گرایی و نقض حقوق بشر نیست و بطور قطع دست دشمنان جمهوری اسلامی ایران در پشت این قضیه وجود دارد و مالزی باید بداند که این اقدام باعث کاشتن بذر نفاق و تفرقه در آن کشور خواهد شد.

وی گفت: این اقدام مالزی از جمله طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی است که مثل همیشه آتش آن قبل از هر کس، دامن کشور میزبان این گونه طرح ها را می گیرد.

امام جمعه قشم همچنین با تسلیت ترور سه پاسدار جان برکف در سراوان از همه نیروهای مسلح خواست که هوشیار باشند و با قاطعیت توطئه دشمنان جمهوری اسلامی ایران را خنثی کنند.

ایشان همچنین به ۳ آذر و روز ثبت احوال اشاره کردند و ضمن گرامیداشت وتبریک این روز به کارکنان ثبت احوال، از والدین خواستند برای فرزندان خود نامهای اسلامی ، دینی و مذهبی انتخاب کنند.

ایشان در پایان سخنان خود به حضور استاندار جدید استان در جزیره قشم نیز اشاره کردند وضمن تشکر،از مسئولین و مخصوصا استاندار جدید  با توجه به موقعیت خاص جزیره قشم خواستند که به مشکلات این جزیره نگاهی ویژه داشته باشند.