تجمع اعتراضی بازاریان مجتمع تجاری ستاره قشم در دفاع از مردم مظلوم میانمار به روایت تصویر

شب گذشته (سه شنبه) جمعی ازبازاریان  مجتمع تجاری ستاره قشم با حضور امام جمعه شهرستان و جمعی از روحانیون در دفاع از مردم مظلوم میانمار و اعتراض به نسل‌کشی مسلمانان میانمار در محل مجتمع تجمع کردند. امام جمعه شهرستان قشم در در جمع بازاریان بازار ستاره قشم گفت: اختلافات امت اسلام با یکدیگر وقوع جنایاتی نظیر کشتار مسلمانان […]

شب گذشته (سه شنبه) جمعی ازبازاریان  مجتمع تجاری ستاره قشم با حضور امام جمعه شهرستان و جمعی از روحانیون در دفاع از مردم مظلوم میانمار و اعتراض به نسل‌کشی مسلمانان میانمار در محل مجتمع تجمع کردند.

امام جمعه شهرستان قشم در در جمع بازاریان بازار ستاره قشم گفت: اختلافات امت اسلام با یکدیگر وقوع جنایاتی نظیر کشتار مسلمانان روهینگیا را سبب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار  پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در جمع بازاریان ستاره قشم بیان کرد: امام حسین(ع) برای جان بخشی به اسلام ناب محمدی(ص) که منادی وحدت است قیام کرد.

جوکار تصریح کرد: آنچه امروزه دشمنان را نسبت به مسلمانان جری نموده و وقوع جنایاتی نظیر کشتار مسلمانان روهینگیا را سبب شده، اختلافات امت اسلام با یکدیگر است.

وی اظهار داشت :  جبهه مقاومت حسینی و شکست ناپذیری توسط جوانان انقلابی ایران ایجاد شده است که غده های چرکینی نظیر داعش را از صفحه روزگار خواهد زدود.

جوکار افزود: دشمن با استفاده از تفرقه مسلمانان چنین خوره هایی را ایجاد و بر جان دنیای اسلام انداخته تا مسیر دستیابی به اهدافشان تسهیل شود.

امام جمعه قشم بصیرت ملت ایران در لوای ولایت را عامل ایجاد وحدتی مثال زدنی بین مذاهب و ادیان مختلف در کشور عنوان و ابراز کرد: باید رویه احترام به احکام فقهی مذاهب مختلف و آزادی مسائل مذهبی به همین قوت ادامه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار تاکید کرد: مکان های مذهبی محلی برای تبلیغات دینی بوده، شبه افکنی علیه مذاهب مختلف در فضای عمومی جامعه ممنوع و اقدامی غیر اسلامی است.

جوکار با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) با استفاده از مساجد، حسینیه ها و منابر حسینی به تربیت نیروهایی با تفکر عاشورایی پرداخت، گفت: توفیق امام(ره) در قیام علیه طاغوت بواسطه وجود مردمی با فرهنگ عاشورایی بود و همانگونه که سیدالشهدا(ع) با افرادی اندک اما خاص پیروز شد ملت ایران اسلامی نیز در دفاع مقدس با تعداد و توان نظامی محدود در برابر دنیای استکبار به پیروزی رسید.

وی معنویت، قرآن، تعالیم اهل بیت(ع) و اعتماد به خدا را از رموز پیروزی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی برشمرد و ادامه داد: در گذشته دشمن بخش از سرزمین ایران را اراده کرده بود به تصرف خود در می آورد و دوره انقلاب اسلامی در طول تاریخ ایران تنها دورانی است دشمن به قصد تجاوز و اشغال وارد صحنه شد اما ناکام ماند.

امام جمعه قشم قیام سیدالشهدا(ع) را الگوی جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: شهدا و انقلاب اسلامی ایران در امتداد عاشوراست و دفاع ایران اسلامی در جنگ تحمیلی از آن جهت مقدس است که دفاع از ارزشها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار افزود: نماز از ارکان دین اسلام است و ناهنجاری های فرهنگی- اجتماعی بواسطه ضایع شدن و کمرنگی نماز در جامعه پدیدار می شود.

جوکار با تقدیر از بازاریان این مجتمع بواسطه اقامه نماز در محل کسب و کار تبیین کرد: اقامه نماز در حقیقت توسعه و تبلیغ فرهنگ نماز بوده و اقدام مغازه داران جهت نصب تابلو تعطیلی مغازه به علت فرارسیدن وقت نماز نمونه ای از این اقدام است.

وی ادامه داد: امروز که دشمن به جنگ در عرصه فرهنگی ورود کرده و مظاهر فساد در حال انتشار هست، جامعه به شدت و بیش از هر زمان نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه قشم امر به معروف و نهی از منکر را واجبی همگانی خواند و اظهار کرد: این دو فریضه از ارکان دین اند که اگر مغفول واقع شوند اثری از نماز و سایر معارف دین نخواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار موکد ساخت: پیروی از حسین(ع) به رهروی راه آن حضرت است و شهید حججی نمونه ای بارز از این رهروی می باشد که چون مقتدایش بی سر شد  تا حریم ولایت بماند.