تا پایان سال جشن با سوادی در جزیره هرمز برگزار می شود

فریدون دریانورد با اعلام این مطلب گفت : با توجه به گزارشات اکنون ۱۰۳ نفر در هرمز وجود دارد که آموزش و پرورش برای شناسایی این افراد ی که از تحصیل بازمانده با جدیت و با همکاری دستگاه ای زمینه حضور آنها بر سر کلاسهای درس فراهم سازیم. وی خاطرنشان کرد: باید با عزمی ملی […]

فریدون دریانورد با اعلام این مطلب گفت : با توجه به گزارشات اکنون ۱۰۳ نفر در هرمز وجود دارد که آموزش و پرورش برای شناسایی این افراد ی که از تحصیل بازمانده با جدیت و با همکاری دستگاه ای زمینه حضور آنها بر سر کلاسهای درس فراهم سازیم.

وی خاطرنشان کرد: باید با عزمی ملی و مدیریتی جهادی تلاش کرد تا نرخ بیسوادی دراین جزیره به صفر برسد چرا که زیبنده دیاری چون هرمز نیست که این میزان بی سواد را در خود جای داده باشد.

بخشدار هرمز همچنین از آموزش و پرورش خواست تا برنامه های گسترده ای برای باسواد کردن افراد را در دستور کار خود قرار دهد تا در آینده های نزدیک شاهد کاهش جمعیت بی سواد بخش هرمز باشیم.

فریدون دریانورد با اشاره به پایان سال تحصیلی بیان داشت طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان امسال با رویکرد فرهنگی ومهارت آموزی صورت بگیرد تا بتوانیم با فرهنگ اقتصاد مقاومتی در شهر هرمز نهادینه کنیم .

وی عنوان کرد همه دستگاه های فرهنگی باید در جهت مهارت آموزی نوجوانان و جوانان حرکت موثری داشته باشند

رئیس شورای آموزش و پروش هرمز با ابراز خرسندی گفت : امیدواریم که سال تحصیلی و طرح اوقات فراغت را به خوبی به پایان ببریم و برای سال آینده تحصیلی فرزندانمان برنامه ریزی هدفمند کرده باشیم که دانش آموزان را به درس و تلاش معطوف کنیم .

وی از سازمان های حمایتی مانند بهزیستی ، کمیته امداد و شیلات نیز خواست تا آمار دقیق افراد بی سواد را به آموزش و پرورش و معاونت سوادآموزی اعلام تا تحت آموزش قرار گیرند.

علی بمپوریان مدیریت آموزش و پرورش هرمز جلسه ستاد راهبردی سوادآموزی جزیره هرمز که در بخشداری برگزار شد، اظهار داشت: وجود جمعیت بی سواد ۱۰۳ نفری آن هم در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال نگران کننده است که باید چاره ای برایش اندیشید.

بمپوریان، بی سوادی برای جزیره هرمز را مثل سم دانست و گفت: این مسئله می تواند معضلات اجتمایی زیادی را ببار آورد و فرزندان افراد بی سواد را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیریت آموزش و پروزش هرمز با بیان این که ثبت دانش آموزان از اول خرداد تا هجدهم تیرماه ادامه می یابد، تصریح کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی شروع شده است و ثبت نام در بقیه پایه ها بعد از اتمام امتحانات خردادماه انجام می شود.

در این جلسه همچنین معاون سوادآموزی آموزش و پرورش هرمز نیز اظهار داشت: از مجموع کل جمعیت هرمز و در سرشماری سال ۹۰ که صورت گرفت ۹۱٫۶۶درصد جمعیت هرمز باسواد، ۷٫۸۶ درصد بی سواد می باشند.