تاکید نیروهای جبهه انقلاب بر همگرایی در انتخابات ۹۶/ اصلاح‌طلبان دیگر به روحانی چک سفید امضا نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس،‌ هفته گذشته یکی از شلوغ‌ترین روزهای اعلام نامزدی و کاندیداهای مطرح برای احزاب بود و هریک از گروه‌ها افرادی را برای انتخابات مطرح کردند و اصلاح‌طلبان نیز در گفت‌و‌گوهای جداگانه با فارس به تبیین برنامه و استراتژی خود برای انتخابات پرداختند و تاکید کردند که به روحانی برای […]

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس،‌ هفته گذشته یکی از شلوغ‌ترین روزهای اعلام نامزدی و کاندیداهای مطرح برای احزاب بود و هریک از گروه‌ها افرادی را برای انتخابات مطرح کردند و اصلاح‌طلبان نیز در گفت‌و‌گوهای جداگانه با فارس به تبیین برنامه و استراتژی خود برای انتخابات پرداختند و تاکید کردند که به روحانی برای انتخابات چک سفید امضا نداده‌اند.

گزارشی از مهم‌ترین رویدادهای هفته گذشته در حوزه احزاب و انتخابات در ادامه می‌آید:

زاکانی: کل جبهه انقلاب باید یک نامزد داشته باشد/ مردم از روحانی عبور کرده‌اند

دبیرکل سابق جمعیت رهپویان با تأکید بر اینکه کل جبهه انقلاب باید یک نامزد داشته باشد، گفت:‌ برخی امید دارند که با تفرقه نیروهای انقلاب مانند سال ۹۲ به پیروزی برسند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: کشور به تحول گسترده نیاز دارد و این تحول جز با حضور پرقدرت نیروهای انقلاب و یک حضور جدی و با برنامه میسر نخواهد بود.

زاکانی بر همین اساس تأکید کرد: بنابراین بنده تلاش می‌کنم در جهت حرکت انقلابی کشور که صادقانه با مردم صحبت کرده و خادمانه به مردم خدمت و دردها و آلام آنها را مرتفع می‌کند برویم. در واقع آنچه که از انقلاب اسلامی انتظار داریم، لذا بنده برای آن جبهه و مجموعه هدف‌گذاری کرده و کار می‌کنم.

کوهکن: نظر نهایی جبهه پیروان نامزدی «باهنر» در انتخابات ۹۶ است

نایب رئیس جبهه پیروان از تلاش‌ اعضای این جبهه برای اقناع باهنر جهت کاندیداتوری در انتخابات ۹۶ خبر داد و گفت: ما زیر چتر ائتلاف حرکت و به اجماع می‌رسیم.

وی بر همین اساس تاکید کرد: ما به دنبال فردی هستیم که بر مسائل اساسی و کلان کشور شناخت و تسلط لازم را داشته باشد و بنابراین تاکید جبهه پیروان بر روی آقای باهنر است که به صحنه بیاید، هرچند که او هنوز قانع نشده است و فعلاً موافق کاندیداتوری در انتخابات نیست اما تلاش‌ها برای اقناع آقای باهنر جهت کاندیداتوری ادامه دارد.

کوهکن تصریح کرد:‌ قطعاً اگر جبهه پیروان بخواهد به سمت جمع‌بندی بر روی نامزدنهایی خود برود بعید است که به فردی غیر از آقای باهنر برسد.

کنعانی مقدم: کاندیدای حزب سبز برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ یک روحانی است

دبیرکل حزب سبز با بیان اینکه این حزب قصد دارد در تهران و سراسر کشور لیستی را با سرلیستی شهردار جدید ارائه کند که این سرلیست ممکن است،قالیباف یا گزینه‌های دیگری باشد، گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری قرار است یک روحانی را معرفی کنیم که این موضوع در حال بررسی است.

رحمانی: گزینه‌ جبهه تحول‌خواهان برای انتخابات ۹۶ زاکانی یا نادران است

قائم‌مقام جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه جمعیت جانبازان برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای اختصاصی ندارد، افزود: ما نسبت به هیچ تشکلی تعهد نداریم، اما از لحاظ فکری به جبهه تحول‌خواهان و جریان انقلابی نزدیک هستیم.

وی درباره مطرح‌بودن زاکانی و نادران برای جبهه تحول‌خواهان گفت: یکی از گزینه‌ها می‌تواند آقای زاکانی یا نادران باشد،‌ اما اگر جمعیت جانبازان و تحول‌خواهان به گزینه‌ای اصلح حتی خارج از مجموعه خود برسد بهتر است او را معرفی کند،  البته تصمیم نهایی در این باره پس از برگزاری نشست شورای مرکزی مشخص خواهد شد.

معرفی نامزدهای متعدد از سوی اصولگرایان با نگاه واحد به ائتلاف حداکثری در جریان است کما اینکه حبیبی دبیرکل این جریان نیز بر این مساله تاکید دارد.

حبیبی: هر تشکل اصولگرا نامزد خود را در ائتلاف اصولگرایان مطرح و از او دفاع می‌کند/ در نهایت تسلیم نظر جمعی هستیم

حبیبی گفت: تشکل‌های اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا خواهند داشت و ما در این مرحله این حق را قائل هستیم که هرکس نامزد تشکل خود را تعیین کند اما همه تلاش‌ها برای این است که اصولگرایان به ائتلاف برسند.

دبیرکل حزب مؤتلفه تأکید کرد: قرار شده است هر تشکل اصولگرا نامزد خود را در ائتلاف اصولگرایان مطرح کند و بتواند از گزینه خود دفاع کند اما درنهایت همه تسلیم نظر جمعی ائتلاف باشند.

رئوفیان: نشست مشترک حزب ایران‌زمین با علی مطهری به ۱۳دیماه موکول شد/معرفی گزینه نهایی این حزب برای انتخابات ۹۶ تا چند روز آینده

 

دبیرکل حزب ایران‌زمین گفت: مقرر شد افرادی از جبهه اصولگرایان،اصلاح‌طلبان و اعتدالیون که شاخص های لازم  و شانس بیشتری نسبت به سایر افراد دارند رزومه آنها جمع آوری و پس از بررسی های لازم در نهایت شخص مورد نظر به عنوان کاندید ما به ائتلاف اصولگرایان معرفی شود.

آیت‌الله موحدی: نیروهای انقلابی زیر یک چتر گسترده قرار گرفته‌اند/ شرایط برای وحدت حداکثری فراهم است

آیت‌الله موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: تمام گروه‌های انقلابی و وفادار به انقلاب اسلامی اکنون در موضع اجماع و وحدت با نیروهای انقلاب قرار دارند و به نظر می‌رسد مسیری که برای وحدت در نظر گرفته شده، مسیر موفقی باشد.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای انقلابی در زیر یک چتر گسترده در حال رسیدن به یک وحدت و همگرایی حداکثری هستند، تاکید کرد: انتظار می‌‌رود با حضور تمام گروه‌های انقلابی و اصولگرا در ذیل مکانیزم طراحی شده، زمینه موفقیت نیروهای انقلاب در انتخابات ۹۶ فراهم شود، البته این همگرای در مردم نیز لازم است و انشاءالله مردم نیز برای دفاع و حمایت از جریان ارزشی و کارآمد در صحنه میدانی به وظیفه خود به خوبی عمل خواهند کرد.

گزارش کمیته سیاسی رهپویان درباره معیارهای نامزد اصلح ارائه شد

در جلسه شورای مرکزی جمعیت رهپویان، اسامی ۸ نفر از نامزدهای مطرح که نتوانستند شاخصهای لازم را احراز کنند از فهرست حذف شدند و ۸ نفر برای بررسی بیشتر در جلسه آینده باقی ماندند.

جزئیات مربوط به سه شاخص و معیار اصلی انتخاب گزینه نهایی به این شرح است: در حوزه «صلاحیتهای فردی» مواردی چون سلامت اعتقادی و اخلاقی، عدالتخواهی و آرمانگرایی، ساده زیستی و مردم داری، شهرت به دینداری، تقوا، صداقت و پاک دستی، دارای روحیه انقلابی، سابقه ایثارگری، سعه صدر و نقد پذیری، سلامت اقتصادی اطرافیان و خانواده تعیین شد.

اصلاح‌طلبان نیز در هفته گذشته مهم‌ترین برنامه‌های حزبی و انتخاباتی خود را با فارس مطرح کردند.

قزوینی: نشست عمومی مجمع نیروهای خط امام (ره) برگزار می‌شود

دبیر کمیته سیاسی مجمع نیروهای خط امام از برگزاری نشست‌های داخلی و عمومی تشکل متبوع خود خبر داد.

حمید قزوینی دبیر کمیته سیاسی مجمع نیروهای خط امام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، از برگزاری نشست‌های تشکل متبوعش خبر داد و اظهار داشت: برگزاری نشست‌هایی مدنظر مجمع قرار دارد که البته هنوز تاریخ دقیق آنها مشخص نشده است.

نیشابوری: تدوین راهبردها و استراتژی‌های انتخاباتی حزب اسلامی کار

سخنگوی حزب اسلامی کار از تدوین راهبردها و استراتژی‌های انتخاباتی این حزب خبر داد و  درباره مفاد این دو استراتژی و راهبردهای پیشنهادی گفت: بدون شک حزب اسلامی کار در مسیر انتخاباتی اصلاح‌طلبان حرکت خواهد کرد؛ این حزب همواره تلاش کرده است که یکی از ارکان اتحاد و اجماع در بین اصلاح‌طلبان باشد اما در استراتژی‌های تدوین شده سناریوهای متعددی در نظر گرفته شده است که درصورت رای نهایی و تصویب شورای مرکزی درخصوص هرکدام از این سناریوها اطلاع‌رسانی دقیق‌تری خواهیم کرد.

راه‌چمنی: حزب وحدت و همکاری ملی اواخر اسفندماه سال جاری وارد مصادیق انتخاباتی می‌شود

 

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره آخرین تحرکات انتخاباتی حزب متبوع خود اظهار داشت: ما به عنوان حزبی با گرایش اصلاح‌طلبی و خط و مشی معتدل همواره در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا کاندیدا معرفی کردیم و در این دور نیز کاندیدای خود را بررسی می‌کنیم. 

وی با بیان اینکه حزب وحدت و همکاری ملی هنوز به جمع‌بندی برای حمایت از کاندیدایی خاص در دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری نرسیده است، گفت: شورای مرکزی حزب وحدت و همکاری ملی اواخر اسفند ماه سال جاری وارد مصادیق انتخاباتی خواهد شد. 

موسوی تبریزی: جلسات مجمع مدرسین با مجمع روحانیون مبارز ۵ ماه یکبار برگزار می‌شود/موضوع جلسات انتخابات ریاست جمهوری است

 

دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جلسات مشترک با مجمع روحانیون مبارز ۳ تا ۵ ماه یکبار برگزار می‌شود، گفت:در این جلسات بحث‌های مختلفی مطرح می‌شود که یکی از آنها انتخابات ریاست جمهوری است.

سالاری: روحانی به شعارهای اصلاح‌طلبانه خود عمل کرده است/تاکید بر محوریت شورای سیاست‌گذاری برای انتخابات ۹۶

قائم مقام حزب همبستگی گفت: آقای روحانی انصافاً تا کنون بسیار خوب عمل کرده و حتی فراتر از انتظار، مطالبات مردم و جریان اصلاح‌طلبی را مورد توجه قرار داده است.

وی روحانی را قوی‌ترین گزینه جریان اصلاح‌طلبی دانست و تصزیح کرد: آقای روحانی انصافاً تا کنون بسیار خوب عمل کرده و حتی فراتر از انتظار، مطالبات مردم و جریان اصلاح‌طلبی را مورد توجه قرار داده است و توانست به شعارهای اصلاح‌طلبانه‌اش عمل کند.

موسوی‌لاری: جلسات حزبی صرفا به مقوله انتخابات پیوند نخورد/احزاب باید به کادر سازی به عنوان اولویت اساسی توجه کنند

موسوی لاری با اشاره به موانع موجود بر سر راه فعالیت احزاب گفت: احزاب باید این موانع را از سر راه بردارند و با تلاش بیشتر زیر چتر قانون اساسی، ضمن مطالبه حقوق و تکالیف خود به حقوق و تکالیف دیگر جریان‌ها نیز احترام بگذارند و به عنوان تشکل‌های سیاسی پیگیر حق و تکلیف به صورت توامان باشند.

وی با تاکید بر اینکه جلسات حزبی نباید صرفا به مقوله انتخابات پیوند بخورد، گفت: مهمترین وظیفه احزاب در یک نظام دموکراتیک تربیت افراد توانمند و کادرسازی برای آینده است، در جلسات حزبی باید توجه ویژه‌ای به مقوله کادرسازی داشت و در این فرایند البته باید مسائل کشور و نیازهای جامعه را هم رصد کرد تا بهترین و توانمند ترین افراد در احزاب تربیت شوند.

آرش حبیبی عضو حزب مردم‌سالاری گفت: کنگره فصلی حزب مردم‌سالاری در دهه آخر دی ماه، و ۲۳ دی در شهر مقدس قم برگزار و کنگره سراسری حزب نیز در بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه در این کنگره فصلی با مراجع تقلید نیز دیدار خواهیم داشت، ما هم گزینه حزبی و هم گزینه‌های خارج از حزب را مورد بررسی قرار دادیم اما هنوز نهایی نشده است.

فراهانچی: برگزاری هشتمین کنگره اراده ملت اوایل بهمن ماه/ پیش کنگره۳دی در دفتر مرکزی برگزار می شود

رئیس کمیته تشکیلات حزب اراده ملت از برگزاری پیش کنگره حزب متبوعش پیرامون ارائه گزارش اعضای شورای مرکزی و برنامه ریزی برای برگزاری هشتمین کنگره خبر داد.

فومنی: روحانی شروط اصلاح‌طلبان را نپذیرد از نامزد دیگری حمایت می‌کنیم/ احزاب اصلاح‌طلب مقابل پدرخوانده‌های ناخوانده خواهند ایستاد

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در این دور از انتخابات به روحانی چک سفید امضا نمی‌دهند، گفت: روحانی شروط اصلاح‌طلبان را نپذیرد از کاندیدای دیگری حمایت می‌کنیم.

وی در مورد شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز گفت: شورای سیاست‌گذاری به هیچ وجه نمی‌تواند به جای احزاب اصلاح‌طلب تصمیم بگیرد؛ احزاب اصلاح‌طلب خود می‌دانند که چگونه تصمیم بگیرند و خط و مشی را ترسیم کنند. 

نشست شورای مرکزی خانه احزاب ایران با وزیر کار برگزار شد

نشست و گفت‌وگوی اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران به ریاست قدرتعلی حشمتیان رئیس این تشکل صنفی عصر امروز (چهارشنبه) با علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش فارس، در این جلسه اعضای شورای مرکزی خانه احزاب در مورد آسیب‌های فقر و رفاه در جامعه با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت‌وگو تبادل‌نظر کردند.

همزمان با نهم دی حماسه مردمی سال ۸۸ نیز برخی فعالان سیاسی نیز با بازخوانی وقایع سال ۸۸ فتنه را محکوم کردند.

قاسمی: ظریف باید رسما و برای عبرت تاریخ به اشتباه اعتماد به آمریکا اعتراف کند/ حصر باید شکسته و سران فتنه اعدام شوند/ باید با پتک و قلم بتن‌های اراک را دربیاورند

یک فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه غلط‌نامه وزیر خارجه باید در مقابل دوربین صورت بگیرد نه در مجلسی که ۲۰ دقیقه‌ای برجام را امضا کرد، گفت: همانطور که دیپلماسی خنده، دیپلماسی ایمیلی و دیپلماسی بالکنی در هتل‌ کوبورگ علنی بود اعتراف به اشتباه‌ اعتماد به آمریکا هم باید علنی و رسمی باشد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه به نظر بنده امروز بعد از فتنه برجام فتنه جدیدی است که اتفاق افتاده و ما شاهد یک جریان انحرافی در این میان بودیم تصریح کرد: این جریان ۲۰ سال انقلاب را به عقب انداخت و باید به دست این تیم قلم و چکش داد که تا قبل از پایان دورانشان بتن‌ها را از قلب راکتور اراک  در بیاورند تا درس عبرتی برای همه باشد.

زاکانی: ۹ دی سیلی بود که آلودگی‌ها را شست/هاشمی سال ۸۸ گفت می‌دانم رهبری کشور را از این چالش عبور می‌دهد

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: یکشنبه ۳۱ خرداد ۸۸ دوباره با آقای هاشمی دیدار کردم وی در آن دیدار از مواضع رهبری در نماز جمعه ابراز خرسندی کرد و قرار شد بیانیه‌ای تنظیم کند تا کمی از التهاب بخوابد ولی بعدها متوجه شدیم خانواده ایشان اجازه انتشار آن بیانیه را ندادند.

زاکانی با اشاره به نگاه رهبری به التهاب موجود در جامعه تصریح کرد: برخی لیستی ۷۰۰-۶۰۰ نفره و در موقعیتی دیگر ۲۰۰ نفره خدمت رهبری بردند تا این افراد دستگیر شوند تا التهاب از جامعه کاسته شود. اما رهبری با همه آنها مخالفت کردند و ایده‌ ایشان روشنگری در متن جامعه است.

انتهای پیام/