بهداشت مهمترین دغدغه مسافران نوروزی قشم

سفرهای نوروزی در حالی به پایان می رسد که علی رغم زحمات مسئولین و دست اندرکارن ستاد تسهیلات نوروزی و مسئولین ذی ربط در شهرستان قشم وجود کاستی هایی خصوصا بهداشت شهر گلایه هایی را از سوی مسافران نوروزی به دنبال داشت. بالارفتن عوارض در روزهای اول تعطیلات و تغییر مداوم آن باعث شد تا […]

سفرهای نوروزی در حالی به پایان می رسد که علی رغم زحمات مسئولین و دست اندرکارن ستاد تسهیلات نوروزی و مسئولین ذی ربط در شهرستان قشم وجود کاستی هایی خصوصا بهداشت شهر گلایه هایی را از سوی مسافران نوروزی به دنبال داشت.

IMG_6182

بالارفتن عوارض در روزهای اول تعطیلات و تغییر مداوم آن باعث شد تا تعدادی از مسافرین از سفر به جزیره قشم منصرف شوند و از طرفی این تغییرات باعث شد تا مسافرین با نرخهای عوارض متفاوتی وارد جزیره شوند و با ورود مقامات مختلف دولتی کاهشی نسبی در میزان عوارض به وجود آید ولی افزایش قیمت مواد غذایی که متاثر از افزایش عوارضها همچنان ادامه دارد و نیازمند برخورد با متخلفان و سودجویان در قشم می باشد.

IMG_6187

ضعف در جمع آوری زباله ، کمبود سرویس های بهداشتی و خصوصا حمام در اماکن اقامتی و کمپها از دیگر مواردی بود که در مصاحبه ها همه مسافران به آن اذعان داشتند وانتظار داشتند که با افزایش نرخ عوارض حداقل در خدمات رسانی به مسافرین امر بهداشت بهتر از سالهای گذشته مورد توجه مسئولین قرار می گرفت.

IMG_6207

عرضه اجناس با قیمتهای مختلف در مجتمع های تجاری از دیگر گلایه های مسافران نوروزی قشم بود که نشان دهنده عدم نظارت بر بازار و تعیین قیمت ها بر اساس سلایق شخصی   در این ایام بود .

IMG_6337

خراب بودن روکش آسفالت خصوصا در جاده لافت و کمبود جایگاههای مواد غذایی در پارک زیتون و کمپها مشکلات دیگری بود که مسافران به آن اشاره و تقاضای برطرف شدن آن از سوی مسئولین شهرستان قشم بودند.

IMG_6341

برگزاری جشنواره های فرهنگی با محتوای مناسب و معرفی جاذبه های گردشگری و ساخت اماکنی برای شنای بانوان از درخواستهای  مسافرین بود که برای پرکردن اوقات فراغت آنان می بایست برنامه ریزی می شد و توسعه  گردشگری می توانست در کنار خرید از بازار خاطره خوبی را برای مهمانان نوروزی بر جای بگذارد.

IMG_6324

یادآوری این مشکلات برای زیر سئوال بردن زحمات و خدمات مسئولین شهرستان و سازمان منطقه آزاد در نوروز امسال نیست و اجر این مهمان نوازی حتما محفوظ خواهد بود امید است در برنامه ریزی ستاد تسهیلات نوروزی قشم شاهد رفع شدن این مشکلات و خدمت رسانی بهتر به مردم باشیم.