بسیجی جهادگر باید از هیچ همه چیز بسازد

مسئول گروه جهادی شهید ذاکری اظهار کرد: یک بسیجی جهادگر باید از هیچ همه چیز بسازد و با امکانات کم بسازد تا کار بزرگ انجام شود، باید حد آستانه خود را تقویت کند تا پیروز شود. در همین راستا اعضای گروه جهادی شهید ذاکری در روستاهای قشم در حالی که دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد […]

مسئول گروه جهادی شهید ذاکری اظهار کرد: یک بسیجی جهادگر باید از هیچ همه چیز بسازد و با امکانات کم بسازد تا کار بزرگ انجام شود، باید حد آستانه خود را تقویت کند تا پیروز شود.

در همین راستا اعضای گروه جهادی شهید ذاکری در روستاهای قشم در حالی که دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد است، در حال خدمات رسانی به مردم عزیز این مناطق هستند.

در همین زمینه با سید محمدرضا حسینی، مسئول این گروه جهادی گفت وگویی انجام داده ایم که در ذیل می خوانید.

خودتان را معرفی کنید و متولد چه سالی هستید و شغل شما چیست؟

بنده سید محمدرضا حسینی، متولد سال ۱۳۶۵ وعضو بسیج دانشجویی هستم.

در حال حاضر در کدام منطقه اردوی جهادی دارید و اعضای گروه چند عضو دارد؟

در حال حاضر در روستاهای دور افتاده جزیره قشم و در دمای بالای ۵۰درجه در حال فعالیت هستیم و مدت اردوی این گروه جهادی ۱۵ روز در نظر گرفته شده که از ۱۰ مردادماه آغاز شده است.

اهمیت اردوهای جهادی و حرکت های جهادی در بحث فرهنگ و اجتماع چیست؟

حرکت های جهادی یک حرکت خود جوش انقلابی است و اردوهای جهادی باعث خوداتکایی و تربیت مدیران متعهد آینده خواهد شد، همچنین اروهای جهادی باعث خودسازی افراد می شود، زیرا جوانانی بدون چشم داشت در این اردوها خدمت می کنند و به طور یقین در آینده اگر مدیریتی را برعهده بگیرند، می تواند یک مدیر انقلابی و به فکر پیشرفت کشور باشد.

با توجه به شعار سال ، گروه جهادی شما چه برنامه ای برای تحقق این شعار در مناطق محروم دارد؟

در راستای شعار سال که از سوی امام خامنه ای عنوان شده است، در زمینه فرهنگی فعالیت های متنوعی انجام می دهیم، به طور نمونه در مساجد این مناطق کلاس های آموزشی و فرهنگی تشکیل داده ایم و در زمینه اقتصادی نیز کارگاه های آموزشی فنی برای افزایش توانایی اشتغال جوانان تشکیل داده ایم.

از نظر شما جایگاه حرکت های جهادی در تحقق اقتصاد مقاومتی چیست؟

حرکتهای جهادی باعث افزایش روحیه جوانان شده است و در یک حرکت جمعی آنها را برای انجام کارهای گروهی آماده می کند. مجدد تکرار می کنم که حرکت های جهادی باعث افزایش اعتماد به افراد نفس می شود؛ متاسفانه گروه ما به دلیل مشکلات مالی نتوانست طرح های کارآفرینی را به سرمنزل مقصود برساند و به دنبال رفع نواقص آن هستیم.

آیا یک جهادگر از نبود امکانات و تجهیزات باید دلسرد شود؟

به هیچ عنوان نباید این گونه باشد، چه بسا کمبود و نبود امکانات باید باعث دلگرمی سایرین شود، جهادگر اگر دلسرد شود، دیگر جهادگر نیست. یک بسیجی جهادگر باید از هیچ همه چیز بسازد و با امکانات کم بسازد تا کار بزرگ انجام شود، باید حد آستانه خود را تقویت کند تا پیروز شود.

مهم ترین تهدید و فرصت جامعه چیست و نقش حرکت های جهادی در این زمینه چگونه است؟

مهم ترین تهدید دشمن دلسردی و تنبلی است که دشمن هم همین را می خواهد، اما با تلاش و همت مردم به ویژه جهادگران این آرزو را با خود به خاک خواهد برد، زیرا جوانان ما سراسر انگیزه و اشتیاق هستند و برای آبادانی میهن عزیز اسلامی از هیچ کوششی فرو گذار نیستند.

سابقه ای از فعالیت گروه جهادیتان ذکر کنید؟

کارهای زیادی در راستای سازندگی توسط این گروه جهادی انجام شده است از جمله می توان به ترمیم مسجد جزیره هنگام، ساخت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در محله شیعه نشین قشم و … اشاره کرد. برای آبادانی کشور باید جوانان در صحنه های مختلف حضورفعال داشته باشند تا برکات این حضور را در زندگی خود مشاهده کنند، همچنین از بسیج سازندگی جزیره قشم که ما را در راه اهداف سازندگی یاری کرده اند نیز کمال تشکر را دارم.