برگذاری دوره ی آموزشی صنعت گردشگری در منطقه آزاد قشم

ائم مقام ستاد دایمی تسهیلات سفرهای قشم از برپایی دوره ی آموزشی شاغلین و فعالان صنعت گردشگری قشم، در چارچوب فعالیت های این ستاد، خبر داد. به گزارش هرمز انلاین به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام علی ملانوری گفت: در این دوره ی آموزشی که از روز دوشنبه (۳ تیر) […]

ائم مقام ستاد دایمی تسهیلات سفرهای قشم از برپایی دوره ی آموزشی شاغلین و فعالان صنعت گردشگری قشم، در چارچوب فعالیت های این ستاد، خبر داد.

به گزارش هرمز انلاین به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام علی ملانوری گفت: در این دوره ی آموزشی که از روز دوشنبه (۳ تیر) آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه می یابد، صاحبان مهمانخانه های محلی واقع در روستاهای برکه خلف، طبل، هفت رنگو، سهیلی و شیب دراز، از آموزش های لازم در زمینه های بهداشت، اصول مهمان نوازی و پذیرایی، خانه داری، امنیت مسافران، مبانی گردشگری و تعامل با گردشگران برخوردار می شوند.

حجت الاسلام ملانوری افزود: این مهمانخانه های محلی با توجه به قرار داشتن در بافت روستاها و بهره مندی از امکان ایجاد ارتباط مستقیم گردشگران با مردم محلی و فرهنگ بومیان جزیره، اهمیت و جذابیت ویژه ای برای گردشگران دارند.

وی آموزش راننده گان وسایل نقلیه ی عمومی را نیز حایز اهمیت فراوان دانست و اظهار کرد: در بخش دیگر این دوره که در فازهای دیگری نیز ادامه خواهد یافت، بیش از یکصد نفر از راننده گان وسایل نقلیه ی عمومی و تاکسی های مبادی ورودی جزیره (فرودگاه و اسکله ی شهید ذاکری) به سبب ارتباط مستقیم با گردشگران با مفاهیم و اصول بنیادین صنعت گردشگری، آداب معاشرت و رفتار مناسب، کدهای اخلاق گردشگری، امنیت، مسیرها و جاذبه های گردشگری و فرهنگی و خلاصه ای از تاریخ جزیره آشنا می شوند.
قائم مقام ستاد دایمی تسهیلات سفرهای قشم در پایان سخنان خود گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان و در پیش داشتن جشنواره ی تابستانه ی قشم، در حال تنظیم دقیق امور اجرایی از قبیل مسابقات و برنامه های فرهنگی هستیم و از آن جا که آموزش از زیرساخت های اصلی و ناملموس صنعت گردشگری است، فعالیت های ستاد با آموزش نیروهای شاغل در بخش گردشگری، و نظارت بر تاسیسات ارایه دهنده ی سرویس ها و خدمات گردشگری نظیر واحدهای اقامتی، پذیرایی، تفریحی و باشگاه های ورزش های ساحلی و دریایی آغاز شده است.