برنامه توسعه مـتوازن در شـرق و غرب جزیـره قـشم اجرا می شود

مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم گفت: برای استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل ها در کل جزیره قشم، برنامه تدوین توسعه متوازن در شرق و غرب این جزیره را در دستور کار قرار داده ایم. وی افزود: غرب جزیره قشم از ظرفیت های مهم در حوزه نفت ، گاز و سایت های ویژه گردشگری برخوردار […]

مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم گفت: برای استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل ها در کل جزیره قشم، برنامه تدوین توسعه متوازن در شرق و غرب این جزیره را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: غرب جزیره قشم از ظرفیت های مهم در حوزه نفت ، گاز و سایت های ویژه گردشگری برخوردار است که باید از آن به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد.

مهندس کمال بیرامیان با اشاره به وجود بیشترین منابع نفت و گاز قشم در بخش غربی این جزیره ادامه داد: روستای باسعیدو در منتهی علیه غرب جزیره قشم نیز به عنوان محل ورود خط انتقال گاز سیری، اهمیت این بخش را دو چندان کرده است.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم، با توجه به پتانسیل های بالای نفت و گاز در غرب جزیره ، سرمایه گذاری در حوزه انرژی ، صنعت مهم پتروشیمی و صنایع انرژی در این بخش، از شرایط ویژه برخوردار می باشد.

وی تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان متولی منطقه ویژه اقتصادی نیز از برنامه های سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و گردشگری در بخش غربی جزیره قشم براساس قوانین مناطق آزاد حمایت می کند.

بیرامیان با اشاره به اهمیت هدایت سرمایه گذاری ها در بخش غربی جزیره قشم گفت: ۱۲۰۰ کیلومتر مربع از وسعت ۱۵۰۰ کیلومتری جزیره قشم و جزیره هنگام نیز با ۵۰ کیلومتر مربع وسعت به عنوان منطقه ویژه اقتصادی، از شرایط ویژه ای در حوزه سرمایه گذاری برخوردارند.

وی به وجود سایت های مهم گردشگری از جمله جنگل حرا، طولانی ترین غار نمکی جهان، تنگه چاهکو، ژئوپارک و دهها سایت دیگر گردشگری و نیز سواحل زیبا و بنادر صیادی در غرب جزیره قشم اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری در صنعت توریسم و شیلات در غرب جزیره قشم نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم، از برنامه توسعه اقتصادی در بخش غربی جزیره به عنوان موتور محرک این مدیریت نام برد و اظهار امیدواری کرد که با تهیه برنامه جامع حمایت سازمان منطقه آزاد قشم ، تمکین از قوانین و مقررات و با جلوگیری از موازی کاری ها، غرب جزیره قشم نیز در مسیر توسعه همه جانبه قرار گیرد.

بیرامیان در پایان گفت: با توسعه متوازن در بخش غرب و شرق جزیره قشم و استفاده از ظرفیت جوامع محلی و سرمایه گذاران ایرانی و خارجی در تلاشیم کاری کنیم، گردشگران زمان بیشتری را برای لذت بردن از سایت های مهم توریستی در فاصله ۱۳۵ کیلومتری از شهر قشم تا باسعیدو در برنامه سفرهای خود به این جزیره در جنوب ایران منظور کنند.

منبع:qeshm.ir