با پدیده قاچاق سوخت در استان به شدت برخورد شود

امام جمعه هرمزدر خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره هرمز با اشاره به دیدار صدها نفر از اساتید دانشگاه ها با مقام معظم رهبری نیز گفت: ضرورت شتاب بخشیدن به حرکت علمی کشور، لزوم مدیریت جهادی در عرصه علمی کشور، ضرورت انطباق هرچه بیشتر فعالیت های علمی با نیازهای جامعه، تبیین نقش دانشگاه ها […]

امام جمعه هرمزدر خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره هرمز با اشاره به دیدار صدها نفر از اساتید دانشگاه ها با مقام معظم رهبری نیز گفت: ضرورت شتاب بخشیدن به حرکت علمی کشور، لزوم مدیریت جهادی در عرصه علمی کشور، ضرورت انطباق هرچه بیشتر فعالیت های علمی با نیازهای جامعه، تبیین نقش دانشگاه ها در نقشه جامع علمی کشور و تربیت جوانان خوش روحیه، آینده نگر، شجاع، امیدوار، معتقد به مبانی نظام و پای بند به تعلقات معنوی از جمله موضوع هایی بودند که رهبر معظم انقلاب در این دیدار به آنها تاکید کردند.

وی نیز گفت معظم له در خصوص اینکه تبدیل دانشگاه ها به باشگاه های سیاسی سم مهلکی به حرکتهای علمی کشور است و نیز غافل نشدن از دشمن در تمامی زمینه ها گفت : توجه به این فرمایشات می تواند جامعه ما را در بخش علمی و دانشگاهی به توفیقات بزرگی برساند.
مناقبیان اظهار داشت :تاکید رهبر معظم انقلاب در رابطه با شتاب بخشیدن به روند علمی کشور برای دستیابی به اهداف بلندمدت نظام باید از سوی مراکز علمی و آموزشی مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شود.

حجت السلام مناقبیان در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت رحلت حضرت خدیجه (س) همسر گرامی پیامبر اعظم(ص) افزود: انفاق ، اسلام مداری و ساده زیستی از ویژگیهای بانوی بزرگواری است که هر آنچه را که با تدبیر به دست آورده بود در راه تبلیغ و ترویج اسلام تقدیم کرد.

وی از حضرت خدیجه(س) به عنوان الگویی مناسب برای تمام زنان یاد کرد و از الگوپذیری از مدلهای نابجا با محوریت دنیوی زنان جامعه را نهی کرد.
حجت السلام مناقبیان در ادامه با اشاره به تحولات منطقه وحضور گروه تروریستی تکفیری داعش در عراق گفت : با اینکه استکبار با تمام ابزار خود به جنگ اسلام آمده است ، بیان کرد : استکبارجهانی فکر می کند با کشتار و ترور مسلمانان می تواند جلوی نفوذ اسلام و انقلاب اسلامی را بگیرد.

خطیب نماز جمعه هرمز با اشاره به اینکه استکبار با ایادی خود در منطقه همچون گروه ضد انسانی داعش هیچ غلطی در سوریه و سایر کشورهای اسلامی از جمله عراق نمی تواند بکند و نخواهد توانست کاری را از پیش ببرد ، بیان داشت : به یاری خدا ارتش عراق با کمک و حمایت مردم این کشور توانسته است این گروه آدمکش و جنایتکار را عقب رانده و تعداد زیادی از آنها را نابود کند و به یاری خدا در آینده نزدیک نیز آنها را از عراق پاکسازی خواهد کرد.

حجت السلام مناقبیان با اینکه آنچه که امروز در عراق روی داده است ، نزاع شیعه و سنی نیست گفت : بلکه نزاع حمایت از انسان و کشتن انسانهاست.وی همچنین از مرجعیت کشور عراق به خاطر صدور حکم جهاد که نقش موثری در پیشرفت عراق و توفیقات آنها در مقابله با گروه داعش داشته اند تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه هرمزتصریح کرد : نقش علمای اهل تسنن را در پیروزی های ارتش و ملت عراق بسیار مفید و موثربوده است .

خطیب نماز جمعه هرمز همچنین با اشاره به ادعای حامیان غربی تروریستهای داعش در حمایت از دموکراسی و در سوی دیگر حمایت آنها از گروه های خشن و تروریستی همچون داعش ؛ از مجامع بین المللی خواست کشتار مردم عراق توسط این گروهک تروریستی را به شدت محکوم کنند.
حجت السلام مناقبیان در پایان گفت یکی از مسائل که در استان مواجه هستیم افزایش روز به روز پدیده قاچاق سوخت است که باید دستگاه های نظارتی و امنیتی با آن برخورد جدی داشته باشند .

امام جمعه هرمز در ادامه گفت آقای استاندار ، شرکت نفت و نیروی انتظامی شما کجایید مگر نمی بینی که عده ای به راحتی از قاچاق سوخت دارای ثروتی ناسالم شده اند و عده ای بخاطر گرانی سوخت باید بیکار و خانه نشین بشوند .

وی میز گفت با افزایش قاچاق سوخت جامعه دچار آسیب ها ی اجتماعی می شود و مانند روز روشن است که شما کوتاهی می کنید و می دانید که چه کسانی قاچاق سوخت می کنند .

وی اظهار داشت : عده ای به راحتی سرمایه ۷۰ میلیون ایرانی را به غارت می برند و در این قبال حرکتی صورت نمیگیرد این سرمایه مل ی۷۰ میلیون ایرانی است که شما کوتاهی می کنید .

امام جمعه هرمز گفت اکنون در هر جا از استان نگاه کنید به راحتی سوخت قاچاق می شود چه از راه دریا چه زمینی و چه هوایی این سوخت را می برند .

مناقبیان اظهار داشت از یک طرف عده ای به راحتی قاچاق سوخت می کنند از طرفی دولت محترم قیمت بنزین را افزایش می دهد ،دولت محترم به جایی این که سوخت را گران کند بیاید و قاچاق سوخت در کشور کنترل کند که یک فرد صیاد باید بنزین را یک هزار تومان خرید کنند ولی عده ای به راحتی این سرمایه ملی را قاچاق و درآمد ناسالم برای خود شان کسب کنند .

خطیب جمعه هرمز تصریح کرد دستگاه های امنیتی انتظامی و قضایی با یک برنامه ریزی هماهنگ جلو این بحران را بگیرند و نگذارند که اقتصاد کشور دچار معضل بشود .

وی نیز بیان داشت : ما به دنبال اقتصاد سالم هستیم و باید جلو اقتصاد ناسالم گرفته بشود .

مناقبیان خطاب به مسئولان استان و شرکت نفت گفت عده ای بدون هیچ ، سرمایه کلانی را به جیب می زنند ولی جلوآمها گرفته نمی شود و حرکت و اقدامی صورت نمگیرد ومردم می بینند که قاچاق سوخت افزایش پیدا کرده است ولی شما در خواب غفلت هستید

وی خاطر نشان کرد : برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید دیگر سازمان ها نیز به میدان بیایند، زیرا این حجم از قاچاق نشان می دهد که ما در شبکه توزیع سوخت حتما دچار مشکل هستیم و باید نظارت بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

امام جمعه جزیره هرمز نیز گفت این انصاف میست با ید دستگاه های مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند تا این پدیده که آسیب های اجتماعی فراوان یدر جامعه به وجود آورده است ریشه کن بشود .

حجت السلام مناقبیان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد با موضوع حائز اهمیت و جدی قاچاق سوخت استان باید به صورت قاطعانه مبارزه کرد.

وی ادامه داد: قاچاق سوخت به عنوان یک پدیده ناپسند و مخرب، علاوه بر خروج ارز و اخلال در چرخه اقتصادی جامعه، سبب ایجاد مشاغل کاذب و معضلات اجتماعی دیگرمی شود.

امام جمعه هرمز ، با بیان اینکه موضوع قاچاق سوخت را نباید مقوله ای کم اهمیت جلوه داد،اظهار کرد: بایستی علاوه بر بررسی عوامل و انگیزه های این پدیده اجتماعی مخرب درجامعه، به دنبال یافتن راهکارهای مناسبی برای حل مساله باشیم.

مناقبیان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق سوخت برخورد جدی می طلبد، یاد آور شد: آسیب های این نوع قاچاق بیشتر در بخش های صنعت ، کشاورزی و حمل و نقل مشخص می شود.

وی نیز گفت قاچاق سوخت به ویژه گازوئیل یکی از تهدیدات برای نابودی جنگل های حرا و زیست گاه ماهیان است وموجب کم شدن صید و بیکاری در جزایر می شود .