امروز

یکشنبه, ۲۵ آذر , ۱۳۹۷

  ساعت

۰۰:۲۴ قبل از ظهر

عبدالله آشیانه مدیرعامل شرکت تعاونى فتح و پایانه هاى دریایى قشم به خبر افزایش ٢۵ درصدى بلیط لندینگرافت در اسکله لافت واکنش نشان داد .

بعد از انتشار خبر افزایش بلیت لندینگرافت با تماس تلفنى حاج عبدالله آشیانه به دفتر وى رفتیم و در خصوص افزایش ۴ هزار و ۵٠٠ تومانى بلیت شناور به گپ و گفت پرداختیم. به مخاطبین و قشموندان عزیز بفرمایید که علت افزایش ٢۵ درصدى قیمت بلیت شناور حمل خودرو از لافت به سرزمین اصلى و بلعکس چیست؟
شرکت تعاونى فتح و پایانه هاى دریایى قشم ١٨ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از ۶۵٠ نَفَر بطور مستقیم زیر پوشش دارد و در چندسال گذشته بعنوان شرکت تعاونى برتر استان برگزیده شده است.

این شرکت تعاونى ٣١ فروند شناورلندینگرافت زیر نظر دارد و این تعداد شناور بصورت شبانه روزى در حال خدمات رسانى به قشموندان و مردم خوب کشورمان است. اگر بخواهیم در خصوص افزایش قیمت بلیط شناور به سمع نظر مردم قشم برسانیم باید عرض کنم که بیش از ٣ سال مى باشد که با توجه به شرایط زمانى و مکانى درخواست افزایش قیمت بلیط شناور را کرده بودیم که به دلائل مختلف مخالفت شد .

ولى درهمین مدت شرکت تعاونى براى انجام ماموریت خود و در راستاى تامین معیشت پرسنل و کادر ادارى خود که متشکل از ۶۵٠ نَفَر مى باشد افزایش١۴ درصدى داشته ولى در چندماه گذشته با افزایش قیمت دلار و درهم و بدنبال آن گران شدن قیمت قطعات و خدمات تعمیرات این نوع شناورها ، با نظر نمایندگان این شرکت تعاونى و جلسات متعددى که با نماینده محترم فرماندارقشم ، رییس اداره بنادر و دریانوردى، مدیربنادر سازمان و نظر مساعدمدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد مبادرت به افزایش بلیت شناورلندینگرافت کردیم.

با توجه به افزایش دلار و درهم بطور مثال یک عدد پروانه این شناور که ٢٠ میلیون تومان خریدارى مى کردیم در حال حاضر مى بایستى بیش از ٣٣ میلیون تومان خریدارى کنیم. برخى از صاحبان شناورها براى ساخت و راه اندازى شناور مبالغ زیادى از بانک ها وام دریافت کرده اند باشرایط کنونى که وضعیت اقتصادى بهم خورده و صداى همه اقشارجامعه را نیز درآورده ، صاحبان لندینگرافت ها از قائله مستثنا نیستند وبرخى از این عزیزان براى پرداخت تعهدات خود به بانکها در چنین شرایطى به مشکل برخورده اند ولى با توجه به چنین مشکلاتى از هیچ خدماتى جهت رفاه حال قشموندان و گردشگران کوتاهى نکرده اند و در تمام طول شبانه روز خدمات رسانى مى کنند.

شرکت تعاونى فتح براى رفاه و ایمنى قشموندان و مسافرین از ظرفیت حمل ۶٠ دستگاه خودرو به ۴٠ دستگاه کاهش داده تا در شرایط بحرانى بتوانند به موقع خدمات رسانى کنند. این را هم عرض کنم که ضمن اینکه سازمان منطقه آزادخودروها بندر پهل به لافت را بیمه مى کند خوب است استحضار داشته باشید روزانه صاحبان شناورها نیز ٣٠٠ دستگاه خودروى هموطنان را جدا گانه بیمه حوادث جانى مى کند که بد نبود این را به سمع عزیزان برسانیم.

طبق قانون شناورهاى ما ، خودرو بر هستند و حق جابجایى سرنشین ها را ندارند ولى با توجه به وضعیت اقتصادى موجود و رفاه حال هموطنان عزیز ما مبادرت به جابجایى سرنشین ها هم مى کنیم و هیچ هزینه بابت این خدماتمان دریافت نمى کنیم ولى اگر همین عزیزان بخواهند از بندر پهل به لافت با شناورهاى حمل مسافر تردد کنند به ازاى هر نَفَر باید ۵ هزار تومان پرداخت کنند که در مجموع رفت و برگشت هر نَفَر مى بایست ١٠ هزار تومان پرداخت کند و این مبلغ اگر در مجموع ۴ نَفَر سرنشین ضرب بشود باید هر خانواده ۴٠ هزارتومان پرداخت نمایند.

این را هم عرض کنم که ما ساعت زمان حرکت داریم و سرساعت مى بایستى شناور حتى با ۴ خودرو حرکت کند و ما در افزایش قیمت خودروهاى خدماتى فقط ١٠ درصدافزایش داشته ایم .

در پایان بایدعرض کنم حفظ و نگهدارى اینگونه شناورهاى دریایى بار هزینه اى زیادى بر دوش صاحبان آن مى گذارد و این افزایش قیمت میتواند هزینه هاى ما را کمى برابر کند امیدواریم با این افزایش ٢۵ درصدى خاطر قشموندان و هموطنان را مکدر نکرده باشیم و با این توضیحاتى که داده شد در راستاى خدمت بیش از پیش ما را یارى نمایید. در پایان از تمام مردم خوب قشم که ما را در این مدت جهت خدمات بهتریارى کرده اند کمال تشکر را دارم.

گفتگو محمد رکنی خبرنگار پیشکسوت جزیره قشم

لینک خبر : https://hormozonline.ir/?p=25864
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:

دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی