ایران منادی وحدت در جهان اسلام است

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نمااز جمعه گفت : براساس هدایتهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری  ،مسئولان کشور در همه جای دنیا پرچم وحدت و اتحاد مسلمانان را به اهتزار در آورده اند. حجت الاسلام  والمسلمین جوکار به ادامه بحث دین گریزی و عوامل آن پرداختند و یکی از بهترین راه […]

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نمااز جمعه گفت : براساس هدایتهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری  ،مسئولان کشور در همه جای دنیا پرچم وحدت و اتحاد مسلمانان را به اهتزار در آورده اند.

حجت الاسلام  والمسلمین جوکار به ادامه بحث دین گریزی و عوامل آن پرداختند و یکی از بهترین راه ها را برای سعادت انتخاب دوست خوب  دانستند و با پر رنگ شمردن نقش دوست در رسیدن به کمال  افزودند همانگونه که انتخاب یک دوست خوب می تواند باعث پیشرفت انسان شود یک دوست ناباب می تواند مانع از رسیدن به کمال باشد

در خطبه دوم نماز جمعه حجت الاسلام والمسلمین جوکار به بیان یکی دیگر از ویژگی های عبادالرحمن پرداختند و دوازدهمین ویژگی عباد خدا را  درخواست از خدا برای پیشوا قرار دادن ایشان برای متقین است.

امام جمعه قشم گفت: جمهوری اسلامی ایران با هدایت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری منادی وحدت و برادری در بین مسلمانان جهان بوده است ایشان  افزود: براساس این سیاست،مسئولان کشور در همه جای دنیا پرچم وحدت و اتحاد مسلمانان را به اهتزار در آورده اند.

وی با اشاره به اینکه در داخل کشور نیز اقلیت ها و اقوام مختلف در کنار هم با صلح و دوستی زندگی کرده و به بهترین نحو وحدت را به نمایش گذاشته اند، تصریح کرد: اما دشمن این وحدت را برنمی تابد و به شیوه های مختلف به دنبال تفرقه افکنی در میان مسلمان هاست.

وی تاکید کرد: ایرانیان، چه شیعه و چه اهل تسنن، با تقویت وحدت خود این نقشه دشمن را نقش برآب می کنند و تا ظهور حضرت حق این وحدت ادامه پیدا می کند.

خطیب نماز جمعه این هفته قشم در بخش دیگری از خطبه های خود میلاد پیامبر رحمت،حضرت محمد(ص) را میلاد همه خوبی های دنیا خواند و گفت: به همین دلیل این روز را روز اخلاق و مهرورزی نامیده اند و خداوند نیز اخلاق نیکوی آن حضرت را مورد تاکید قرار داده است.

حجت الاسلام جوکار از نمازگزاران قشم خواست زندگی خود را با زندگی پیامبر گرامی اسلام تنظیم کنند و اخلاق حسنه و سبک زندگی آن حضرت و اهل بیتش را الگو قرار دهند.

وی همچنین با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام صادق(ع) گفت: آن حضرت که افزون بر ۱۳۶سال بعد از میلاد حضرت محمد(ص) به دنیا آمد رییس مذهب شیعه محسوب می شود.

امام جمعه قشم در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از بخش خصوصی فعال در بخش صنعت منطقه آزاد قشم،تلاش افزون بر ۱۵۰واحد تولیدی صنعتی را در این منطقه نشانه محقق شدن بخش مهمی از حماسه اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری دانست.

وی همچنین از مسئولان شهرسازی و زیباسازی شهر قشم خواست در ساخت نمای ساختمان ها مسائل شرعی را رعایت کنند و برخی از نمادهای فعلی را اصلاح نمایند.

حجت الاسلام جوکار همچنین از برگزاری آیین عمامه گذاری ۱۸نفر از طلاب حوزه علمیه قشم برای اولین بار در این شهر در روز شنبه با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور خبر داد و خواستار حضور مردم قشم در این آیین شد.