ایجاد اشتغال نسخه ای واقعی برای درمان قاچاق است/صیادان سنتی با مشکلات جدی روبرو هستند

امام جمعه شهرستان قشم در  آئین تودیع و معارفه فرمانده دریابانی قشم گفت: هیچکس نمی تواند وجود قاچاق در منطقه را انکار کند و تنها راهکار مبارزه با آن ایجاد اشتغال است. حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار انقلاب اسلامی ایران را انقلاب فاطمی عنوان و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بواسطه فرزندی از ذریه حضرت فاطمه زهرا […]

امام جمعه شهرستان قشم در  آئین تودیع و معارفه فرمانده دریابانی قشم گفت: هیچکس نمی تواند وجود قاچاق در منطقه را انکار کند و تنها راهکار مبارزه با آن ایجاد اشتغال است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار انقلاب اسلامی ایران را انقلاب فاطمی عنوان و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بواسطه فرزندی از ذریه حضرت فاطمه زهرا سلام الله به وقوع پیوست و امروز نیز توسط شاخه ای دیگر از درخت طوبی آن حضرت(س) راهبری می شود.

جوکار ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران راه مقاومت و ایستادگی بر اصول و ارزش های اسلامی را که برگرفته از مکت فاطمی می باشد را پی گرفته و این امر جنبه ی دیگری از فاطمی بودن این انقلاب است.

وی به تبیین جایگاه مرزبانی از منظر قرآن و روایات پرداخته، ادامه داد: پرستش خدا، طی کردن راه سعادت و دین داری مردم در گرو تامین امنیت و معیشت می باشد.

امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به وجود اذعان جهانی در خصوص امنیت پایدار، مقتدر و مردم محور جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: برای تداوم امنیت موجود باید معیشت و اقتصاد را نیز به حد اعلا رساند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار ایجاد اشتغال را تنها نسخه ی درمان قاچاق برشمرد و افزود: هیچکس نمی تواند وجود قاچاق در منطقه را انکار کند؛ راهکار مبارزه با آن اشتغال آفرینی است و آمار مربوط به کاهش نرخ بیکاری تنها زمانی مورد قبول واقع خواهد شد که مراجعات کارجویان به نهادهای مختلف کاهش یابد.

جوکار با انتقاد از صدور مجوزهای بی رویه صید، گفت: کشتی های آنچنانی تمام دریا را جارو کرده و این مسئله معاش صیادان سنتی را با مشکلات جدی روبرو نموده است و رسیدگی فوری به این مسئله ضرورت دارد.

وی در ادامه با تقدیر از اقدام موثر نیروی انتظامی شهرستان قشم در کشف و ضبط محموله سنگین مواد مخدر، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی از بزرگترین خدمات به مردم، سلامت جامعه و کانون خانواده می باشد.

امام جمعه شهرستان قشم خدمات سرهنگ قادر مرشدی در سمت فرماندهی پایگاه دریابانی شهرستان قشم را مدبرانه، مخلصانه، همراه با ولایتمداری و دوری از حواشی برشمرد و با تقدیر از ایشان، حضور صیادان و ذی نفوذهای روستایی در آئین تکریم و معارفه را نشان از رضایتمندی مردم از عملکرد دریابانی قشم دانست.

طی این آئین که با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، سرهنگ قادر مرشدی که مدت سه سال و ۱۹ روز عهده دار مسئولیت فرماندهی دریابانی قشم بود، تکریم و سرهنگ دوم شهریار فتاحی بعنوان فرمانده جدید پایگاه دریابانی شهرستان قشم معرفی شد. فتاحی پیش از این مسؤولیت معاونت عملیات پایگاه دریابانی بندرعباس را بر عهده داشت.