اگر مسلمانان با هم متحد شوند می توانند آمریکا را تحریم کنند

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت هفته وحدت در تالار وحدت قشم گفت : اگر این کشورهای مسلمان  با هم متحد شوند و فروش نفت را به این کشور تحریم کنند، کمر آمریکا خواهد شکست، همانطور که به فرمان امام خمینی (ره) با قطع صادرات نفت حکومت شاهنشاهی  متزلزل شد. وی، […]

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت هفته وحدت در تالار وحدت قشم گفت : اگر این کشورهای مسلمان  با هم متحد شوند و فروش نفت را به این کشور تحریم کنند، کمر آمریکا خواهد شکست، همانطور که به فرمان امام خمینی (ره) با قطع صادرات نفت حکومت شاهنشاهی  متزلزل شد.

وی، تفرقه را مهم ترین عامل تضعیف قدرت جهان اسلام دانست و افزود: اختلافات فقهی حتی  در مذاهب اهل سنت هم وجود دارد اما این تفاوتها هیچ گاه به وحدت جهان اسلام نبایست لطمه وارد کند لذا وهابیت و خصوصا گروههای تکفیری که از اهل سنت هم نیستند و  با عقاید شیعه مخالف هستند باعث اختلاف افکنی بین امت اسلامی شده اند.

حجت الاسلام قرائتی بیان داشت: در اسلام روی مقوله وحدت بسیار تأکید شده و تفرقه نیز عذابی در کنار عذاب آسمانی ارزیابی شده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود قرآن مجید را بهترین میزان و عامل وحدت بین مسلمانان خواند و گفت: اصل برای همه ما قرآن است و حول این کتاب آسمانی وحدت به بهترین شکل ایجاد می شود و ما از طریق آیات الهی نیاز به وجود امام معصوم را اثبات می کنیم .

وی با ستایش از وحدت موجود بین شیعه و اهل تسنن جزیره قشم گفت: خود مردم این جزیره بهترین شاهد و حافظ این وحدت هستند و در طول تاریخ این جزیره  با مسالمت با هم زندگی کرده اند پس با اختلافات مذهبی هم می شود زندگی کرد اما با تفرقه افکنی غیر ممکن است.

در آیین بزرگداشت هفته وحدت که از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قشم در تالار وحدت این شهر برگزار شد، امامان جمعه و روحانیان شیعه و اهل تسنن قشم، مسؤولان محلی و جمع کثیری از مردم این شهرستان حضور داشتند.