اگر شهید نبود جامعه آرامش و امنیت نداشت

اگر شهید نبود جامعه آرامش و امنیت نداشت امام جمعه هرمز : اگر شهید نبود جامعه آرامش و امنیت نداشت و امکان بروز و تولید علم نبود .شهید مقام بالایی دارد و منطق آن دمیدن روح در اندام مرده ارزش های انسانی است. به گزارش هرمز آنلاین به نقل از مهر : حجت السلام والمسلمین […]

امام جمعه هرمز

اگر شهید نبود جامعه آرامش و امنیت نداشت

امام جمعه هرمز : اگر شهید نبود جامعه آرامش و امنیت نداشت و امکان بروز و تولید علم نبود .شهید مقام بالایی دارد و منطق آن دمیدن روح در اندام مرده ارزش های انسانی است.

به گزارش هرمز آنلاین به نقل از مهر : حجت السلام والمسلمین محمد کاظم مناقبیان امام جمعه جزیره هرمز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز این جزیره : با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) گفت: زینب کبری در ابلاغ پیام شهادت ابا عبدالله‌الحسین(ع) در شهری که خفقان بر آن حاکم بود لحظه‌ای درنگ نکرد و از هر فرصتی برای دفاع از مقام ولایت بهره برد.

وی افزود: روز ولادت وی را روز «پرستار» نام نهادند که نام با مسمایی است و نقشی که پرستار در سلامت بیمار ایفا می‌کند از نقش دارو بالاتر است.

مناقبیان بیان داشت : مشکلات و سختی‌های متعددی در شغل پرستاری وجود دارد و ملاطفت پرستار با بیمار نشات گرفته از روح برادری و خواهری دینی است و اجر معنوی بالایی برای پرستار در روایات ذکر شده و نظام جمهوری اسلامی باید نسبت به این قشر آنچه می‌تواند انجام دهد.

امام جمعه هرمز بااشاره به ۲۲ اسفند روز شهدا ، اظهار داشت: ما امروز با بهره‌گیری از فرهنگ شهادت به تمام دنیا ثابت کردیم که روی اصول و اعتقادات اسلامی و دینی ایستاده‌ایم و هرگز از مرگ در راه خدا نمی‌هراسیم که این همان حفظ روحیه شهادت‌طلبی، شجاعت و گذشت واقعی است.

وی با یادآوری اینکه فرهنگ شهادت‌طلبی در جامعه ما به کانون استقامت و مقابله با هجمه‌ها و فشارهای دشمنان تبدیل شده است، تصریح کرد: اقتدار و عظمت کنونی کشور و ملت ما در سایه ایثارگری شهدا به دست آمده و ما این را قدر می‌دانیم.

مناقبیان با بیان اینکه این فرهنگ امروز در بین جوانان ما تقویت شده و به مرز خودباوری حقیقی رسیده است، خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که با تقویت همین فرهنگ می‌توانیم بر دشمنان غلبه کرده و حتی روحیه تفوق‌طلبی آنها را از بین ببریم.

امام جمعه هرمز  با اشاره به این مطلب که مردم به واژه شهید احترام خاصی می گذارند گفت: شهید و خانواده شهدا ، امروز چشم و چراغ جامعه ما هستند و در مکتب اسلام این واژه قداست خاصی دارد.

وی در ادامه اظهارداشت: اگر شهید نبود جامعه آرامش و امنیت نداشت و امکان بروز و تولید علم نبود .شهید مقام بالایی دارد و منطق آن دمیدن روح در اندام مرده ارزش های انسانی است.

امام جمعه هرمز تصریح کرد:  هر کاری که برای خانواده های شهدا انجام شود به میزان ثروت عظیمی که از دست داده اند نخواهد شد، زیرا بزرگترین ثروت هر خانواده ای فرزندان و اعضای خانواده هستند و این عزیزان جوانان خود را در راه انقلاب و کشور هدید کردند تا اکنون ایران اسلامی در آرامش باشد، نباید این افراد را فراموش کرد و باید این روزها و این افراد را ارج نهاد.

حجت الاسلام مناقبیان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در سایه فرهنگ شهادت و ایثار با تمامی دشمنان داخلی و خارجی و برخی بدخواهان این نظام اسلامی مقابله کرده و حاضر نیست در مسیر رو به جلوی خود کوچکترین باجی را به دشمنان بدهد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: هر چند عده ای سعی می کنند ارزش های انقلابی و مسیر شهدای ما را تضعیف شده و بی محتوا نشان دهند اما وظیفه ماست که در مناسبت های مختلف به تداوم راه عزتمندانه شهدا تکیه کنیم و در این زمینه سعی داشته باشیم تا بیش از گذشته بتوانیم انقلاب اسلامی و ارزش ها و مبانی آن را تقویت کنیم.

امام جمعه هرمز در پایان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خبرگان رهبری گفت: یکی از رهنمودها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خبرگان ملت، به بخش فرهنگی اختصاص داشت که حاکی از اهیمت این بخش دارد.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با مجلس خبرگان رهبری نیز اشاره و آن را چراغ راه تمامی مردم و مسئولان دانست و افزود: تاکید بر بخش فرهنگی و تعامل و همدلی و اعلام مواضع صریح از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که همه باید آن را عمل به کار ببندیم.

مناقبیان با بیان اینکه بخش فرهنگی به مراتب آسیب‌پذیرتر از بخش اقتصاد است، تصریح کرد: به فرموده امام راحل و نیز تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی، انقلاب ما انقلابی فرهنگی است و از همین رو باید مراقب حفظ اصالت فرهنگی انقلاب بود.

خطیب جمعه هرمز با اشاره به تلاش‌های مذموم در گذشته برای تخریب فرهنگی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دوران سازندگی و اصلاحات به رغم تمامی نقاط مثبتی که داشت، اما برخی حرکاتی در سایه آن شکل گرفت که به بعد فرهنگی ضربات شدیدی وارد کرد.

امام جمعه هرمز :  اباحه‌گری در بعد حفظ حجاب را کوچکترین این ضربات برشمرد و خاطرنشان کرد: اباحه‌گری اصلی در این دوران متوجه اعتقادات و اصول دین مبین اسلام بود.

خطیب جمعه هرمز در خطبه نخست  ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به ادامه بحث معاد از منظر آیات و روایات  پرداخت .

در پایان نماز جمعه  از ۷ موذن پر تلاش در جزیره هرمز تجلیل شد