امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ جامعه است

امام جمعه موقت قشم : منشا عقلی  و شرعی  امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ جامعه از انحطاط است. حجت الاسلام سعید آزادی در خطبه های این هفته نماز جمعه قشم گفت : اسلام برای حفظ جامعه و جلوگیری از جرم و گناه امر به معروف و نهی از منکر را  برای […]

امام جمعه موقت قشم : منشا عقلی  و شرعی  امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ جامعه از انحطاط است.

حجت الاسلام سعید آزادی در خطبه های این هفته نماز جمعه قشم گفت : اسلام برای حفظ جامعه و جلوگیری از جرم و گناه امر به معروف و نهی از منکر را  برای همه واجب کرده است.

وی افزود : برای انجام امر به معروف و نهی از منکر مراحلی وجود دارد که در ابتدا بایستی انسان در قلب خود از معروفات راضی و خوشنود و از منکرات ناراضی باشد و بعد به واسطه گفتار خود دیگران را امر و نهی کند و مرحله  بالاتر از آن این است که انسان با عمل به معروفات و پرهیز از منکرات دیگران را متنبه سازد.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی قشم تصریح کرد: امام حسین (ع) هدف از قیام خود را اصلاح جامعه از راه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده است و این گواهی برای اهمیت امربه معروف ونهی از منکر در اصلاح دین و جامعه است.

وی یاد آور شد : کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند باید خود را در جایگاه فرد مقابل قرار دهند و متوجه شرایط او باشند.

حجت الاسلام آزادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به کشور افزود : آزادگان ما سختی های زیادی را متحمل شدند و مردم ما باید همان احترامی که برای شهدا می گذارند برای آزادگان و جانبازان هم  قائل شوند.

وی همچنین با ذکر واقعه کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ یادآور شد: آمریکا از همان روز اول حضور در صحنه داخلی ایران همواره به فکر منافع خود بودند   مستشاران خارجی در بخش های مختلف حاکمیتی ایران در آن زمان حضور داشتند  و اعتماد کامل دکتر مصدق به دولتمردان آمریکا را از دیگر دلایل پیروزی کودتای ۲۸مرداد بود  که ملت ما مجبور شد بیست و پنج سال دیگر هم حکومت پهلوی را تحمل کند.

امام جمعه موقت قشم در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه گفت : دولت آمریکا امروز در حالی دم از حقوق بشر می زند که اسرائیل دوهزار نفر انسان بی گناه را در غزه با جدیدترین سلاح های خود به شهادت رسانده است اما به زودی این اسرائل است که نابود خواهد شد چون اسرائیل به سلاح های خود تکیه کرده است اما مردم فلسطین به خدا تکیه دارند و از مرگ هراسی ندارند.