امام خمینی دومین انقلاب جهانی را انجام داد

مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)  با حضور  امام جمعه شهرستان قشم ،مسئولان شهرستان و مردم ولایت مدار قشم  در مسجد مسجدالنبی این شهرستان برگزار شد. امام جمعه قشم در این مراسم  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) گفت : بیست و پنج سال از عروج امام راحل و عظیم الشان […]

مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)  با حضور  امام جمعه شهرستان قشم ،مسئولان شهرستان و مردم ولایت مدار قشم  در مسجد مسجدالنبی این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه قشم در این مراسم  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) گفت : بیست و پنج سال از عروج امام راحل و عظیم الشان ما می گذرد اما داغ جانگداز فقدان امام (ره) برای ما سرد نشده است و راه و اندیشه ایشان برای همیشه جاودان و ماندگار است و مردم آزادی خواه را به دنبال خود می کشاند.

وی مردم ایران را عاشق راه امام (ره) دانست و بیان داشت: زندگی امام الهی بود و در همه لحظات زندگی و صحبت ها و موضع گیری های ایشان رنگ و بوی الهی را می شود احساس کرد و از طرفی در عمل دستورات اسلام را جامه عمل پوشاندند و امروز نیز مقام معظم رهبری رهرو واقعی ایشان است و به همین لحاظ در بین مردم دارای محبوبیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار یکی دیگر از ویژگی های امام راحل را مردم داری ایشان دانست و افزود: امام خمینی (ره) برای خدمت به مردم و جلب رضای خداوند و مردم  انقلاب را شروع کرد و مردم نیز پا به پای ایشان حرکت کردند و محبوبیت ایشان آنجا مشخص شد که بعد از ۱۵ سال دوری از وطن با استقبال ۵ میلیون نفری مردم روبرو شدند که در آن روزدنیای سلطه متعجب ماند.

وی افزود: امام در قلبهای همه مردم جا دارد زیرا امام برای حفظ منافع مردم برای عزت و سربلندی و استقلال مردم ، برای جلوگیری از چپاول اموال مردم  انقلاب کردند و این ها سبب شد ایشان تا ابد در دلها جاودان بمانند.

امام جمعه قشم بیان داشت: امام خمینی(ره) مانند امیرالمومنین(ع۹ روحیات ضد ونقیض را با هم در خود جمع کرده بودند و با همان روحیه الهی و زاهدانه دومین انقلاب جهانی را پس از انقلاب رسول الله انجام دادندو توانست دنیار ا متحول کند.

امام جمعه قشم در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب درست مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال حضرت امام اشاره کرد و افزود: بعد از رحلت حضرت امام آنچه مایه التیام مردم شد به تدبیر الهی مجلس خبرگان در آن روز رهبری عزیز و فهیم انتخاب کرد که خلف صالح امام راحل بود وجود ارزشمندی که پرورش یافته در مکتب امام بود و با تدبیر و اندیشه ایشان تا به امروز لحظه ای در امور حکومتی خلاء و کمبودی احساس نشده است.

ایشان در پایان سخنان خود رمز دوام و پایداری انقلاب را پیروی از فرامین مقام معظم رهبری دانست و افزود: امروزه تمام صفات و روحیات امام راحل در وجود مقام معظم رهبری دیده می شود رمز دوام و پایداری این انقلاب پیروی از فرامین رهبر حکیم و قرزانه انقلاب است.

در پایان این مراسم حاضرین در سوگ رحلت امام خمینی (ره) به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند.