امام جمعه ی شهرستان قشم: زکات وسیله ایی براى قرب الهى است

امام جمعه ی شهرستان قشم گفت: زکات وسیله بسیار مؤثرى براى قرب الهى است .   به گزارش شبکه ی اطلاع رسانی هرمز آنلاین حجت الاسلام رضاجوکار امام جمعه ی شهرستان قشم درآیین همایش زکات این شهرستان بیان کرد:زکات یکى از عوامل مهم عدالت اجتماعى و مبارزه با فقر و محرومیت ، و پر کردن […]

امام جمعه ی شهرستان قشم گفت: زکات وسیله بسیار مؤثرى براى قرب الهى است .

 

به گزارش شبکه ی اطلاع رسانی هرمز آنلاین حجت الاسلام رضاجوکار امام جمعه ی شهرستان قشم درآیین همایش زکات این شهرستان بیان کرد:زکات یکى از عوامل مهم عدالت اجتماعى و مبارزه با فقر و محرومیت ، و پر کردن فاصله هاى طبقاتى ، و تقویت بنیه مالى حکومت اسلامى ،  پاک سازى روح و جان از حب دنیا و مال پرستى ،  خلاصه وسیله بسیار مؤثرى براى قرب الهى است .

 

جوکارافزود: زکات در میان دستورات اسلام وضع خاصى دارد ، و پرداختن به آن نشانه رسمیت شناختن حکومت اسلامى است ، و ترک آن غالبا نوعى  قیام بر ضد حکومت اسلامى است.

 

بر اساس این گزارش امام جمعه ی شهرستان قشم اظهارکرد:خداوند بزرگ براى فقیران در اموال اغنیا فریضه اى قرار داده که فقط  با پرداخت زکات می توانند دین خود را  اداء کنند.

 

وی ادامه داد:همه ی مردم پیرو رهبرمعظم انقلاب باشند و زکات را برای کمترکردن فاصله طبقاتی پرداخت کنند.

 

وی در پایان از مسئولین این شهرستان خواستار شد: مسئولین بایدمردم را به پرداخت زکات تشویق کنند و فرهنگ زکات را در این شهرستان نهادینه کنند .