امام جمعه هرمز: مسئولان زمینه‌های رشد فکری جوانان را فراهم کنند

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان مراسم جشنی با حضور جمع کثیری از دلدادگان اهل بیت (ع) با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (س)   در مساجد و تکایا این جزیره برگزار شد . حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان امام جمعه هرمزدر این مراسم در خصوص زندگی […]

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان مراسم جشنی با حضور جمع کثیری از دلدادگان اهل بیت (ع) با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (س)   در مساجد و تکایا این جزیره برگزار شد .

حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان امام جمعه هرمزدر این مراسم در خصوص زندگی و سیره و روش حضرت علی اکبر )ع) و الگو بودن آن حضرت برای جوانان مطالبی بیان نمود و افزود: حضرت علی اکبر جوانی خوش چهره ، زیبا، خوش زبان و دلیر بود و از جهت سیرت و خلق و خوی و صباحت و رخسار ، شبیه ترین مردم به پیامبر اکرم(ص) بود و شجاعت و رزمندگی را از جدش علی بن ابیطالب (ع) ارث برده بودو جامع کمالات ، محامد و محاسن بود.

وی در ادامه بیان کرد جوان در فطرت و سرنوشت خویش ، حق گرا و خدا گراست و ویژگی هایی نظیر تمایل به ابتکار و خلاقیت و زیبایی دارد و باید زمینه های رشد این خصوصیات فطری برایش فراهم شود .

ایشان با اشاره به برخی از روایات و احادیث گفت : همواره در اسلام به نقش جوانان تاکیدات زیادی شده است و همانگونه که پیامبر ما سفیر خود را از بین نیروهای جوان انتخاب می کند مسئولین نیز باید جوانان را درک و باور کنند و به آنها مسئولیت های اجرایی دهند.

امام جمعه هرمز: در ادامه با اشاره به نیمه شعبان و جشن میلاد امام عصر(عج) گفت : ما در روایات متعدد داریم که بیشترین همراهان و یاران امام زمان (عج) جوانان هستند و پیرمردان در بین آنها کمتر دیده می شوند و از این رو جوانان باید با آشنایی بیشتر با آموزه های دینی خود در انتظار ظهور آن حضرت باشند.

حجت الاسلام مناقبیان با اشاره به نقش جوانان در انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس گفت : ما در این انقلاب و نظام هر وقت به جوانان اعتماد کرده ایم نتیجه گرفته ایم چه آن روز که امام خمینی (ره) رهبری این انقلاب را به دست داشت و جوانان نیز نقش آفرینی می کردند در کنار این رهبر و شخصیت و مرجع بزرگ دینی سیاسی این کشور و چه آنروز که جوانان این دیار با از خودگذشتگی در میدانهای حق علیه باطل مشغول نبرد با دشمن غاصب بودند.