امام جمعه هرمز : سوم خرداد روز ملی مقاومت است

 امام جمعه هرمز ضمن گرامی داشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، اظهار داشت: سوم خرداد به عنوان نماد مقاومت وایستادگی ملت ایران ومظهر اقتدار وحدت ملی وگویای پایداری ،ایثار وجاودانگی ملت ایران است که درس اتحاد وهمدلی به ملت ایران داد. وی افزود: فتح خرمشهر قطعه نفیسی از تاریخ ملت بزرگ ایران است که […]

 امام جمعه هرمز ضمن گرامی داشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، اظهار داشت: سوم خرداد به عنوان نماد مقاومت وایستادگی ملت ایران ومظهر اقتدار وحدت ملی وگویای پایداری ،ایثار وجاودانگی ملت ایران است که درس اتحاد وهمدلی به ملت ایران داد.

وی افزود: فتح خرمشهر قطعه نفیسی از تاریخ ملت بزرگ ایران است که باید هر سال با شکوهتر از سال قبل به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام مناقبیان خاطر نشان کرد: سوم خرداد نماد مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی است و در فتح خرمشهر و سراسر دفاع مقدس نقش محوری ولایت فقیه و حضرت امام (ره) و تفکرات ایشان باعث فتوحات رزمندگان اسلام می شد.

امام جمعه هرمز  تاکید کرد: در شرایط کنونی نیز باید اطاعت و پیروی رزمندگان از امام راحل را سرمشق و الگوی خود قرار دهیم زیرا اطاعت از ولی‌فقیه نظام ما را بیمه می‌ کند.

وی دلیل اصلی فتح خرمشهر را اتکا به خداوند و اعتماد به نیروهای خودی دانست و افزود:سوم خرداد نماد مقاومت ملی، ایثار و پیروزی ملت سرافراز ایران اسلامی است که با ولایتمداری، مردم محوری و تکیه بر ایمان و باورهای اسلامی، پیروزی بزرگ و همیشه ماندگاری را در تاریخ سراسر وفاداری ملت انقلابی و مومن ایران شاهد و ناظریم.

مناقبیان  با بیان این که حفظ آرمان های مقدس جمهوری اسلامی ایران و امام(ره) یکی از مهم ترین بخش های زندگی ما به شمار می رود، گفت: سوم خرداد روز ملی مقاومت است.

وی گفت: استقلال، ثبات و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌ها و فداکاری‌های شهیدان است و برای اینکه خط نورانی وارزشی وحماسه در این انقلاب با نسل جوان پیوند زده شود باید با موضوعیت دادن به دفاع مقدس ،شهدا وایثارگران وانتقال سیره وراه آنان بصیرت افزایی وآن را بیش از پیش نهادینه کنیم

خطیب جمعه  هرمز سوم خرداد را نماد مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی عنوان داشت و افزود: سوم خرداد به عنوان نماد مقاومت وایستادگی ملت ایران ومظهر اقتدار وحدت ملی وگویای پایداری ،ایثار وجاودانگی ملت ایران است که درس اتحاد وهمدلی به ملت ایران داد.

امام جمعه هرمزدر ادامه با تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع)، اوصاف آن حضرت را بی‌شمار توصیف کرد وافزود: اوصاف آن حضرت و مصائبی که بر ایشان رفت بی‌شمار است و شایسته است مومنان جد و جهد آن عبد صالح الهی را همواره سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام مناقبیان با اشاره به نقش رسول اکرم (ص) در بیداری جهان اسلام افزود: هدف اصلی پیامبر از زمان بعثت همواره این بود تا اسلام ناب را در سراسر دنیا ترویج دهد و امروز به برکت همان تفکرات ناب و الهی بیداری های اسلامی در دنیا در حال گسترش است.

وی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص ) رسالت خویش را نه تنها محدود به یک زمان و مکان جغرافیایی بلکه برای همه اعصار و زمانها آغاز کرد و امروز نیز ندای حق طلبی انسانها در جهان اسلام با تبعیت از اسلام ناب، دل ظالمان و مستکبران را به درد آورده است.

حجت الاسلام مناقبیان  خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام همواره در صدد بودند تا با ترویج تفکرات ضد دین اساس و پایه ارزشهای اسلام را زیر سووال برده و با توسعه تفکرات ضد دینی از اسلام چهره ای غیر واقعی و خشن را نشان دهند.
اوگفت:  حضرت رسول برای اینکه از اسلام ناب چهره ای مقدس و واقعی را نشان دهد با این افراد به سختی مبارزه کرد.

امام جمعه هرمز افزود: مبعث از اعیاد بزرگ اسلامی بوده که یادآور هدیه ای بزرگ و آسمانی برای بشریت است.

با بیان اینکه عید مبعث سرآغاز دعوت انسانها به پاکی، راستی و کرامت است، عنوان کرد: بزرگترین ثمره بعثت رسول اکرم(ص) دین کامل و جامع اسلام است.

وی اضافه کرد: مبعث ریشه سعادت بشر و تاریخ و سرچشمه خیرات تا ابدیت است و بزرگداشت این عید فقط تکلیف مسلمانان نبوده بلکه باید بشریت در سرتاسر جهان این روز را نیکو بدارند.