امام جمعه هرمز : جزیره هرمز توانایی منطقه آزاد شدن را دارد

حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم مناقبیان امام جمعه هرمز در خطبه نخست ضمن توصیه خود نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به ادامه بحث معاد از منظر آیات و روایات پرداخت که در قسمتی از آن گفت یکی از ایستگاه های که بندگان خدا در روز قیامت با ید بایستند ایستگاه خمس است و دومین ایستگاه […]

حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم مناقبیان امام جمعه هرمز در خطبه نخست ضمن توصیه خود نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به ادامه بحث معاد از منظر آیات و روایات پرداخت که در قسمتی از آن گفت یکی از ایستگاه های که بندگان خدا در روز قیامت با ید بایستند ایستگاه خمس است و دومین ایستگاه آن حج می باشد که اگر کسی که مسطعتی بشود و حج خانه خدا را به جا نیاورد فردای قیامت در صف مسلمین محشور نمی شود

خطیب جمعه هرمز در خطبه دوم با اشاره به سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان هرمزگان گفت این سفر به فال نیک میگیرم با توجه به اینکه رئیس محترم جمهور در جلسات تصمیمات خوبی برای استان هرمز گان اتخاذ نمودند که امید واریم جزیره هرمز از این تصمیمات بی بهره نمی باشد .

حجت الاسلام مناقبیان بیان داشت هرمز جزیره ای است که اگر به آن رسیدگی بشود یک جزیره توانمند در همه ابعاد خواهد بود که رئیس جمهور در این خصوص قول مساعدت دادند که از طریق شورای عالی مناطق آزد طرح منطقه آزاد بودن این جزیره هر چه زود تر به سر انجام برسد .

امام جمعه هرمز نیز گفت در تماس تلفنی که با مهندس ترکان داشتم ایشان اظهار داشتند که ما خواهان منطقه آزاد در هرمز هستیم و هرمز رقیب آینده جزیره کیش خواهیم کرد .

وی نیز بیان کرد توقع مردم از دولت تدبیر و امید رفع مسائل بیکاری است که انشا الله به زودی این اتفاق خواهد افتاد و امید واریم رایحه سفر کاروان دولت تدبیر و امید به این استان امید به زندگی مردم به ارمغان بیاورد .

امام جمعه هرمز عنوان کرد : توقع مردم جزیره هرمز این است که اگر مصوبه ای در این سفر گرفته شد هر چه زود تر عملیاتی بشود و مردم شاهد عملیاتی شدن این مصوبات باشند . مناقبیان با اشاره به نزدیک بودن روز احسان و نیکوکاری اضافه کرد: مردم باید در آستانه سال جدید و به مناسبت روز احسان و نیکوکاری باید جهت یاری رساندن به همنوعان و خدمت به دیگران تلاش کنند تا خداوند به خاطر این همدلی ها و دستگیری ها از همه ما دستگیری کند.

امام جمعه هرمز در پایان با اشاره به سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید موسی دورویشی گفت شهید درویشی یکی از چهر ه های شاخصی هستند که در استان وی را به خاطر انقلابی بودنش می شناسند .

وی شهید درویشی را نمونه ایستادگی خواند و افزود مردم جزیره هرمز به خاطر الگوی که در جمع شان بود توانستند در همه ابعاد چه در پیش از انقلاب و چه بعد از انقلاب با ارتباط گرمی که با روحانیت داشتند در دفاع از سر زمین و اسلام و آرمانهای انقلاب در جبهه ها جنگ حاضر شدند .

مناقبیان نیز گفت شهید درویشی چه قبل از انقلاب که به عنوان یک مبارز در صف مبارزه با طاغوت در کنار علما و روحانیون بود و چه بعد از انقلاب که در صف جبهه و جنگ و دفاع از آرمانهای و دستاورد های انقلاب در جبهه حق علیه باطل به خیل شهدا پیوست . وی نیز گفت ما امروز با ید حافظ این خونها باشیم و امروز جهاد ما حفاظت از آرمانهای و این دستادور ها باشد