امام جمعه موقت قشم: هزار و یک دلیل برای اتحاد بین شیعه و اهل تسنن وجود دارد

امام جمعه موقت قشم گفت: هزار و یک دلیل برای اتحاد بین شیعه و اهل تسنن وجود دارد، درحالی که حتی یک دلیل ناقص برای اختلاف و تفرقه بین این دو مذهب اسلامی وجود ندارد. به گزارش هرمزانلاین به نقل از ایرنا حجت الاسلام سعید آزادی در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم افزود: […]

امام جمعه موقت قشم گفت: هزار و یک دلیل برای اتحاد بین شیعه و اهل تسنن وجود دارد، درحالی که حتی یک دلیل ناقص برای اختلاف و تفرقه بین این دو مذهب اسلامی وجود ندارد.

به گزارش هرمزانلاین به نقل از ایرنا حجت الاسلام سعید آزادی در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم افزود: همانطور که در پیام مقام معظم رهبری به کنگره حج امسال نیز تاکید شده است، همه مسلمین باید این اتحاد را تقویت کنند و از هرگونه تفرقه و اختلاف بپرهیزند.
وی با تبریک اعیاد قربان و غدیر، دهه ولایت را دهه اتحاد مسلمین نامید و تصریح کرد: با توجه به اینکه در هفته آینده عید غدیر را پیش رو داریم، شایسته است که مسئولان ذیربط با آذین بندی ادارات و بازار، فضا و سیمای شهر قشم را متناسب با این عید بزرگ تغییر دهند.
خطیب نماز جمعه این هفته قشم در بخش دیگری از این خطبه ها به ساختار سازمان ملل و حق وتو پنج عضو دائمی شورای امنیت این سازمان اشاره کرد و با ناعادلانه خواندن این ساختار گفت: جهان اسلام با توجه به یک میلیارد و ۴۰۰میلیون نفر جمعیت مسلمانان، باید در این ساختار از حقوق متناسب برخوردار شود.
حجت الاسلام آزادی همچنین گریزی به بحث رابطه ایران وآمریکا زد و با اشاره به اینکه در این بحث، مردم سخنان افراد را با ولایت پذیری آنها می سنجند، یادآور شد: همه ما در این بحث تابع نظرات مقام معظم رهبری هستیم.
وی همچنین مسافر پذیر و گردشگر پذیر بودن جزیره قشم را امتیازی برای این جزیره دانست و خواستار تقویت نهادهای فرهنگی این جزیره بخصوص ستاد اقامه نمازجمعه شد تا مهمانان قشم که از اقصی نقاط کشور به این جزیره سفر می کنند، سوغات معنوی نیز با خودشان از این جزیره ببرند.
امام جمعه موقت قشم با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت امام علی النقی الهادی(ع) و همچنین روز تربیت بدنی و ورزش بر شناخت فضایل آن حضرت و اهمیت ورزش در سلامتی فرد و جامعه تاکید کرد.