امام جمعه قشم : پیشرفت مسلمان ها در سایه وحدت حاصل شده است

امام جمعه قشم  در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: پیشرفت مسلمان ها در سایه وحدت حاصل شده و عقب ماندگی آنها بخاطر تفرقه و وجود اختلاف بین آنها بوده است. حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار افزود: امروز اگر در بین مسلمان ها وحدت حاکم بود، طاغوت ها جایی در کشورهای اسلامی نداشتند و […]

امام جمعه قشم  در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: پیشرفت مسلمان ها در سایه وحدت حاصل شده و عقب ماندگی آنها بخاطر تفرقه و وجود اختلاف بین آنها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار افزود: امروز اگر در بین مسلمان ها وحدت حاکم بود، طاغوت ها جایی در کشورهای اسلامی نداشتند و باید می رفتند.

به گفته وی نبود وحدت و همبستگی بین مسلمان ها باعث شده است که دشمنان اسلام بر برخی از کشورهای اسلامی مسلط شوند و جان و مال مسلمان ها را غارت کنند.

ایشان با اشاره به آغاز هفته وحدت که از روز ۱۲ربیع الاول سالروز ولادت نبی اکرم(ص) بنا بر قول اهل سنت آغاز و تا ۱۷این ماه سالروز ولادت آن حضرت بنا بر قول اهل تشیع ادامه می یابد، تصریح کرد: همه مسلمان ها باید دست به دست هم بدهند و نه تنها در این هفته که همیشه در حرف و عمل متحد و درکنار هم باشند تا زمینه تشکیل امت واحد اسلامی و ایجاد حکومت عدالت گستر امام زمان(عج) فراهم شود.

خطیب نماز جمعه این هفته قشم در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از مردم قم در سالروز قیام ۱۹دی این شهر گفت: ملت ایران همیشه اهل منطق بوده و مذاکره با دشمنان را تا احقاق حقوق مسلم خود ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام جوکار به نقل از رهبر معظم انقلاب از مسئولان مذاکره کننده ایرانی خواست گول لبخند دشمنان را نخورند و یادآور شد: به فضل الهی مردم و مسئولان همه هوشیار و با بصیرت هستند و گوش به فرمان رهبرشان از این آزمون دشوار روسفید بیرون خواهند آمد.

وی همچنین به توصیه دیگر مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توجه به نیروهای داخل کشور جهت حل مشکلات اشاره کرد و گفت: وقتی ما بهترین نیروها را در زمینه های مختلف داریم چرا چشم به بیرون بدوزیم.

به گفته وی کشورهای دیگر به نیروهای جوان و دانشمند ایران غبطه می خورند و نمونه بارز این نیروها دانشمندان هسته ای هستند .

امام جمعه قشم در بخش دیگری از سخنان خود دستگیری عامل انفجار در مقابل سفارت ایران در بیروت و مرگ مشکوک او را پس از دستگیری نمونه ای از اقدامات تفرقه افکنانه برخی از قدرت های منطقه ای ارزیابی کرد