امام جمعه قشم: معرفی صحیح مذهب باعث حضورخودجوش مردم درآیین های مذهبی می شود

به گزارش هرمزانلاین به نقل از ایرنا حجت الاسلام رضا جوکار روز پنجشنبه در نشست هماهنگی آیین های سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ودهه کرامت در قشم افزود: با روضه خوانی و عزاداری صرف در این آیین ها، نمی توان مردم را به شرکت در این آیین ها ترغیب کرد. وی جذب مردم را […]

به گزارش هرمزانلاین به نقل از ایرنا حجت الاسلام رضا جوکار روز پنجشنبه در نشست هماهنگی آیین های سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ودهه کرامت در قشم افزود: با روضه خوانی و عزاداری صرف در این آیین ها، نمی توان مردم را به شرکت در این آیین ها ترغیب کرد.
وی جذب مردم را به این گونه آیین ها از وظایف هیات های مذهبی دانست و گفت: این هیات ها از راه های مختلف باید مردم را به این آیین ها جذب کنند که برای این کار نیاز به برنامه ریزی و تبلیغات است.
به گفته وی جذب مردم بخصوص جوانان و نوجوانان به این آیین ها تنها با اتکا به روش های سنتی قابل حصول نیست بلکه باید برای نیل به این هدف شیوه های نو و جذاب را بکار گرفت.
امام جمعه قشم بر ضرورت پررنگ شدن آیین عزاداری سالروز شهادت امام صادق(ع) تاکید کرد وگفت: جایگاه علمی این امام همام باید در این آیین برای شرکت کنندگان تبیین شود.
حجت الاسلامجوکار در بخش دیگری از سخنان خود ده روز بین سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) را که دهه کرامت نامگذاری شده است، فرصت خوبی برای ارائه ارادت به این دو حضرت دانست و یادآور شد: در این دهه باید مردم جشن بگیرند و نمای شهر به مثابه تغییر فصل عوض شود ومردم احساس کنند که این ۱۰روز با ایام دیگر متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه مردم جزیره قشم دارای اعتقادات دینی و مذهبی قوی هستند، تصریح کرد: مردم شیعه و اهل تسنن این جزیره در کنار هم و با وحدت وهمبستگی در محافل ملی ومذهبی و این گونه آیین ها حضور پررنگ دارند و مسوولان نیز در سایه این وحدت بهتر می توانند خدمات لازم را به مردم ارائه نمایند.
براساس این گزارش حجت الاسلام احمد غلامی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم نیز در این نشست با ارائه گزارشی بر آمادگی ادارات و نهادهای این شهرستان جهت برگزاری هرچه باشکوه تر آیین های سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) و دهه کرامت در قشم تاکید کرد.
۱۱شهریورماه برابر با ۲۵شوال مصادف با سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع)، ۱۶شهریور ماه برابر با اول ذی القعده مصادف با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و ۲۶شهریورماه برابر با ۱۱ذی القعده مصادف با سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) است.