امام جمعه قشم: شیعه امام رضا (ع) باید به علم روز مجهز باشد

امام جممعه شهرستان قشم گفت: شیعه امام رضا (ع) باید برای کسب علم و دانش تلاش کند و خود را به علوم پیشرفته روز جهانی مجهز کند. به گزارش هرمزآنلاین به نقل از موسسه قرانی پامبراعظم قشم؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار در آیین میلاد حضرت امام رضا (ع) در محله سجادیه شهر قشم افزود: […]

امام جممعه شهرستان قشم گفت: شیعه امام رضا (ع) باید برای کسب علم و دانش تلاش کند و خود را به علوم پیشرفته روز جهانی مجهز کند.

به گزارش هرمزآنلاین به نقل از موسسه قرانی پامبراعظم قشم؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار در آیین میلاد حضرت امام رضا (ع) در محله سجادیه شهر قشم افزود: اگر می خواهیم بر محور قرآن حرکت کنیم نباید به عنوان یک شیعه اجازه دهیم بین ما و تحصیل علم فاصله ایجاد شود.

وی ادامه داد: فضای مجازی ایجاد شده در جهان معاصر دنیای جدیدی را پیش روی فرزندان ما قرار داده و خانواده ها باید با تحصیل علم و ارتقاء سطح علمی خود بتوانند پاسخگوی نیازهای فرزندان خود باشند و اجازه ندهند آینده سازان کشور گرفتار زرق و برق های تبلیغات گسترده غرب شوند.

امام جمعه شهرستان قشم در ادامه با اشاره به میلاد حضرت امام رضا (ع) بر اهمیت بزرگداشت جشن و اعیاد اسلامی تاکید و خواستار هرچه باشکوه تر برگزار شدن آئین های مذهبی با ارتقاء سطح کیفی برنامه ها و تبلیغات مناسب و گسترده در سطح شهرستان قشم شد.

به گفته وی، زائر و دوستدار امام رضا (ع) نباید با نماز، و ولایت و امور فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) فاصله داشته باشد بلکه همه باید با اهمیت دادن به نماز و ولایت خود را جزء سربازان حقیقی ائمه معصومین (ع) قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار تصریح کرد: شیعه امام رضا (ع) باید تلاش کند سجایای اخلاقی و کرامات بزرگان دین را در زندگی خود جاری و ساری نماید و بداند که هر روز ما باید نسبت به روز قبل پر بار تر باشد تا از نظر علم و دانش از جهان معاصر و پیشرفت های علمی عقب نمانیم.

وی در پایان با تبریک میلاد سراسر نور هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت ثامن الحجج (ع) با تقدیر از دست اندرکاران برپایی جشن میلاد امام رضا (ع) در محله سجادیه قشم، بار دیگر بر اهمیت کسب مکارم اخلاقی و سجایای زندگی ائمه اطهار (ع) به عنوان خروجی آئین های مذهبی تاکید کرد.

در این مراسم همچنین گروه همخوانی و تواشیح ثامن الحجج (ع) قشم با اجرای زیبای خود شرکت کنندگان در این آئین را به شوق آوردند.

توزیع شربت، برگزاری مسابقه پیامکی و اجرای برنامه طنز نیز از دیگر برنامه های جشن میلاد امام رافت و مهربانی در قشم بود.

مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) در مساجد دیگر شهر نیز با حضور دوستداران آن حضرت برگزار شد و آخرین برنامه جشن میلاد خورشید درخشان ایران اسلامی نیز سه شنبه شب (۲۶ شهریور) در صحن امامزاده سید مظفر (ع) شهر قشم با اجرای برنامه های متنوع برگزار خواهد شد.

این آئین با مساعدت سازمان منطقه آزاد قشم و همت جوانان کانون فرهنگی مسجد امام رضا (ع) و با حضور گسترده مردم و مسوولان برگزار شد.