امام جمعه قشم: روش برخورد با استکبار نرمش قهرمانانه است

امام جمعه شهرستان قشم گفت: حکمت، عزت، مصلحت و نرمش قهرمانانه روش برخورد ملت بزرگ ایران با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست. حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار قشم افزود: اعتماد به آمریکا بدون حفظ ارزش ها و عزت مردم ایران همانند دل بستن به سراب، گمراه کننده خواهد بود. وی با اشاره به سالروز تصویب […]

امام جمعه شهرستان قشم گفت: حکمت، عزت، مصلحت و نرمش قهرمانانه روش برخورد ملت بزرگ ایران با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار قشم افزود: اعتماد به آمریکا بدون حفظ ارزش ها و عزت مردم ایران همانند دل بستن به سراب، گمراه کننده خواهد بود.

وی با اشاره به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون در ایران افزود: امام خمینی (ره) سال ۱۳۴۳ با طرح قانون کاپیتولاسیون که عزت و شرف ملت ایران را زیر سئوال برده بود مخالفت کرد و اجازه نداد ملت ایران زیر بار ذلت برود.

خطیب جمعه قشم ادامه داد: ملت فهیم و قهرمان ایران در شرایط کنونی نیز به هیچ کس اجازه نمی دهد که دیدگاه های امام را با تفاسیر شخصی تغییر دهند و به لطف خدا امروز رهبری نظام با همان صلابت روح خدا در برابر استکبار جهانی ایستاده و از ارزش های انقلاب و خون مطهر شهدا صیانت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار در بخش دیگری از خطبه با اشاره به هشتم آبان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی گفت: ما اسناد مهمی برای مظلومیت ملت ایران داریم که حماسه شهادت محمد حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله ای که امام (ره) اور را رهبر خود خواند، از آن جمله است.

به گفته وی، ملت ایران مگر می تواند از خون شهدا، خون دل های خمینی کبیر (ره) در دوران مبارزه با استکبار و از نگاه خانواده معظم شهدا بگذرند و در برابر یک لبخند و تلفن سران استکبار به ارتباط با آنان دلخوش کنند مگر آنکه به یقین برسیم که آمریکا از خوی استکباری خود دست برداشته باشد.

امام جمعه قشم خاطرنشان کرد: بسیجیان امروز با رویکرد به علم و تحصیل، مسیر صیانت از کشور و ارزش های انقلاب را همانند شهید فهمیده با صلابت تمام دنبال می کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه با انتقاد از عملکرد ضعیف  بعضی از تعاونی های طرح مهر در قشم، از مسئولان این شهرستان خواست با پیگیری ورفع مشکلات پیش روی این تعاونی ها فرصت لازم برای خانه دار شدن مردمی که با فروش خانه ها و زیور آلات خود سال ها چشم انتظار خانه دار شدن هستند را عملی و نسبت به تحویل خانه ها به صاحبانشان اقدام کنند.

خطیب جمعه قشم در پایان با بیان حادثه تاریخی روز مباهله پیامبر (ص) همچنین از حضور پر شور مردم در آئین  جشن های دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر که به شکل بسیار خوب در نقاط مختلف شهرستان قشم برگزار شد، تقدیر و تشکر کرد.