امام جمعه قشم: دشمن از یکپارچگیِ ایران قوی می‌ترسد

امام جمعه قشم با بیان اینکه دشمنان با دست اندازی به هر شیوه ای می خواهند الگوهای اقتدار ما را از بین ببرند، گفت: دشمن امروز از یکپارچگیِ و همدلی مردم و ایران قوی می ترسد و آن را به زبان می آورد. به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه […]

امام جمعه قشم با بیان اینکه دشمنان با دست اندازی به هر شیوه ای می خواهند الگوهای اقتدار ما را از بین ببرند، گفت: دشمن امروز از یکپارچگیِ و همدلی مردم و ایران قوی می ترسد و آن را به زبان می آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) این شهرستان مرزی برگزار شد، اظهار داشت: خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش می کنم، امید آنکه در این روزگار عمر، تقوا و محبت ما نسبت به خدا اضافه شده و آگاهی و دلدادگی ما به خدای منان بیشتر شود.

وی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز افزود: یک بار دیگر حادثه غم انگیزی در کشور عزیزمان اتفاق افتاد اگرچه که روزانه جوانان ما برای دفاع از میهن اسلامی در لباس پاسداری، انتظامی، مرزبانی، دریابانی و سایر نیروهای مسلح شهدایی را تقدیم نظام و کشور می کنیم و این سربازان وطن به خیل شهدا ملحق می شوند.

امام جمعه قشم اضافه کرد: اما بعضی از حوادث دردناک است، حادثه ترور و به شهادت رساندن زائران حرم شاهچراغ که گناه آنها نماز اول وقت خواندن بود و به چه جرمی این جنایت را انجام دادند، همه مردم ما متاثر هستند که این انسان های بی گناه که همه آنها عزیز هستند چرا به شهادت رسیده اند که یکی از شهدای مظلوم این حادثه تروریستی دکتر سیدفرید الدین معصومی از نخبگان کشور بود که در قشم صاحب یکی از شرکت ها بود و به این جزیره رفت و آمد داشت.

حجت الاسلام حاجبی با طرح این سوال که شهادت این انسان های بی گناه چه کسانی را خوشحال می کند، گفت: آسمانی شدن آنان جبهه غربی، عبری و عربی و جبهه باطل را خوشحال می کند، داخلی ها هم بی گمان نباید خوشحال شوند و این اشتباه است که بعضی گمان کند و این را دست آویز برخی اختلاف ها قرار دهند، آنکه خوشحال می شود آمریکا است پیام های آنها را مشاهده کنید و تردید افکنی آنان را در شهادت این عزیزان خباثت جبهه باطل است.

وی افزود: ایادی آنها در منطقه که امروز بسیار خار و زبون هستند، نوکری آنها گوش فلک را پر کرده و روزی آنها را گاو شیرده معرفی می کنند و عزتی برای آنها نمانده است.

خطیب جمعه قشم اضافه کرد: رژیم صیهونیستی که لحظه به لحظه در جبهه های مختلف علیه نظام اسلامی و کشور ما در حال توطئه چینی است، آنها اساس هستند اشتباه خط را نرویم اگر هم صدای از حلقوم یک معاند بیرون بیاید باید منشا آن را پیدا کرد.

وی تاکید کرد: نباید شهادت این عزیزان ما را دچار تفرقه کند بلکه بعلکس آنها وحدت ملی و یکپارچکی کشور ما را نشانه گرفته اند، اینگونه حوادث باید به وحدت بیشتر ما بیانجامد که باید آن را تقویت کنیم، دقت کنیم و تحلیل های خودمان را به سمت و سوی ببریم که خسارت بیشتری را متحمل شویم بلکه باید اتحاد و برادری داشته باشیم

حجت الاسلام حاجبی توضیح داد: همان روزهای اول هم ما عرض کردیم مردم بین معترض و اغتشاشگر فرق قائل شدند و جبهه گرفتند، البته هر کسی که اهل اغتشاش باشد باید تنبیه شود، این تنبیه عین رافت اسلامی است چون جامعه باید جامعه ای پر از آرامش شود.

وی اظهار داشت: اما در مقابل جبهه باطل چند دستگی کردن جامعه به صلاح نیست و برعکس در مقابل باطل با بالا بردن بصیریت و ایمان مردم اتحاد و همدلی آنان را باید رقم بزنیم و محکم کنیم و این کار جبهه ما است.

امام جمعه قشم افزود: اگر می بینید در یک جایی وقتی استدلالی می آورید و حرف می زنید آنها فحاشی می کنند و ناسزا می دهند این نشان دهنده این است که طرف مقابل حجت و استدلالی برای جبهه اش ندارد و در حال انجام یک عملیات گنگ و کور است.

وی گفت: آنچه که مهم است ما با منطق و دارای یک مبنای صحیح سخن می گوییم و کمی و کاستی ها را ما بیشتر از شما فریاد می زنیم اما راهش این است که فضا را باز کنید تا مردم را بکشند، قطعاً مرگ یک دختر غم انگیز بود اما ریختن خون این شهدای مظلوم و بی گناه در حرم سومین حرم اهل بیت (ع) محکوم نباید شود.

حجت الاسلام حاجبی یادآور شد، دشمنان روزی برای داشتن امکانات و تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی می گفتند اینها فتوشاپی است و کاریکاتور برای ما می کشیدند و امروز خودشان دوباره توطئه چینی می کنند و می گویند شما در حال فروش سلاح هستید همان تجهیزات نظامی که شما آنها را مسخره می کردید.

وی افزود: آنروز سلاح جنگی و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران را مسخره و انکار می کردید اکنون همان را اثبات می کنید و بر علیه ما بکار می گیرید ببینید آوردگاه دشمن جبهه نفاق است، در مقابل این جبهه چکار باید کرد، آیا باید به جان هم افتاد باید یک عده ای را تنبیه کرد این حق نظام و مردم است.

خطیب جمعه قشم با اشاره به اینکه دشمن از ایران قوی و متحد می ترسد، گفت: ایران قوی یعنی ایرانی پر از آرامش و آسایش است، ایران قوی این است که دانشجویی آن، دانشگاهی آن به کار علمی بپردازد که دشمن این را نمی خواهد بایستی صحن دانشگاه بهم بخورد، صنعت کشور را باید لنگ کند و افراد و شرکت ها را تحریم کند، ایران قوی را نمی خواهند.

وی افزود: ایران قوی سرزمینی است پر از مردمان با بصیریت است، شیعه و سنی در ذیل و زیر خیمه ولایت نشسته اند، در پذیرش ولایت امام جامعه و ولی جامعه اهل سنت در مبانی فکری و اندیشه ای خود به مراتب از نظام تفکری شیعه جلوتر و محکم تر هستند.

حجت الاسلام حاجبی با بیان اینکه امام مسلمین را همه قبول دارند، گفت: ببینید اهل سنت و بزرگان اهل سنت را نه که قبول دارند، پذیرش دارند و گردن نهادن نسبت به ولایت فقیه این چیز کمی نیست و با ارزش است این را نباید به هم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد این اتحاد و وحدت را بر هم بزند، اظهار داشت: هیچ کس نه از جبهه شیعه و نه از سنی این حق را ندارد، ما با هم برادر هستیم، نفس و جان یکدیگر هستیم، دشمن به دنبال این گسست اجتماعی و مذهبی در کشور است که همه ما باید به آن دقت کنیم.

خطیب جمعه قشم با اشاره به اینکه خون این شهدا را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته است، افزود: باز هم یک عده ای تردید می کنند، مرگ با تردید یک نفر را قطعی می دانند، اما پذیرش و قبول کردن شهادت این شهدا را توسط داعش مورد تردید قرار می دهند، جبهه نفاق این گونه است.

بعد از اقامه نماز جمعه شهرستان مرزی قشم اهالی انقلابی و ولایت مدار سرزمین آب و آفتاب در کنار آب های نیلگون خلیج فارس خشم و ناراحتی خود را از هتک حرمت به حرم حضرت احمد بن موسی (ع) و شهادت و زخمی شدن شدن برخی از هموطنانمان با راهپیمایی اعتراض آمیز نشان دادند.