امام جمعه قشم: در روز عید فطر زکات و انفاق مقدم بر نماز است

امام جمعه قشم : خداوند رسیدگی به حال نیازمندان را قبل از به جای آوردن نماز در روز عید قرار داده است.به گزارش خبرنگار هرمز انلاین نماز عید فطر شهر قشم به امامت حجه الاسلام رضا جوکار امام جمعه محبوب شهرستان قشم در مصلی امام علی (ع) قشم برگزار گردید. امام جمعه قشم در در […]

امام جمعه قشم : خداوند رسیدگی به حال نیازمندان را قبل از به جای آوردن نماز در روز عید قرار داده است.به گزارش خبرنگار هرمز انلاین نماز عید فطر شهر قشم به امامت حجه الاسلام رضا جوکار امام جمعه محبوب شهرستان قشم در مصلی امام علی (ع) قشم برگزار گردید.

امام جمعه قشم در در خطبه های نماز عید سعید فطر با اشاره به پشت سرگذاشتن امتحان الهی توسط مومنین روزه دار ، صله ارحام و رسیدگی به خویشاوندان را یکی از مهمترین اعمال روز عید برشمرد و گفت: در این روز با  دید و بازدید از والدین ، خویشاوندان و ذوی الحقوقیق و همچنین دور ریختن کینه و کدورت از دلها شیرینی و حلاوت عید را به خانه های یکدیگر ببریم.

وی افزود ماه رمضان به ما آموخت که می توانیم در راه رضای خدا عبادت کنیم و از گناهان دوری گزینیم و بایستی از توشه و فضایل معنوی   که در این ماه اندوخته ایم برای یکسال زندگی خود استفاده کنیم.

ایشان در خطبه دوم نماز عید از شروع بی وقفه دولت از دقایق نخست تصدی دکتر روحانی و ارائه لیست کابینه تقدیر کرد و آن را نشانه فضای پیشرفت کشور دانست و گفت بر اساس آنچه رهبر معظم انقلاب از ما می خواهد همه بایستی برای خدمت رسانی به مردم با دولت جدید همکاری داشته باشیم .

وی  افتتاح نمایشگاه قرآنی توسط سازمان منطقه آزاد و مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی  را فرصتی برای برای نزدیک شدن و مانوس شدن با قرآن در زندگی روزمره  دانست و افزود کارهای قرآنی بایستی در طول سال استمرار داشته باشد و فضای جامعه معطر به  قرآن و عترت باشد.