امام جمعه قشم :جهل ریشه دین گریزی انسانهاست

امام جمعه قشم در خطبه نماز جمعه  این هفته  عنوان کرد : علت اینکه بعضی از انسانها از دین که ریشه فطری در وجود انسان دارد می گریزند این است که زیبایی های دین برای آنها بازگو نشده است و در جهالت به سر می برند. به گزارش هرمز انلاین: حجت الاسلام جوکار با طرح […]

امام جمعه قشم در خطبه نماز جمعه  این هفته  عنوان کرد : علت اینکه بعضی از انسانها از دین که ریشه فطری در وجود انسان دارد می گریزند این است که زیبایی های دین برای آنها بازگو نشده است و در جهالت به سر می برند.

به گزارش هرمز انلاین: حجت الاسلام جوکار با طرح این سئوال که چرا با اینکه  دین داری امری  فطری است بعضی از انسانها از احکام شرعی و دین که قوانین الهی هستند دوری می گزینند گفت: طبق آیات قرآنی پیامبران الهی علت انحرافات قوم خود را جهل ذکر کرده اند و امام علی (ع) هم ریشه همه کارهای خیر را علم و دانایی و ریشه کارهای ناپسند را جهل و نادانی دانسته اند.

وی افزود : اگر جامعه دچارانحراف و انحطاط و  دین گریزی می شود دلیلش آن است که شناخت کافی از دین وجود ندارد و روش اسلام  در دعوت مردم به دین روش شناخت و معرفت است و این نکته حائز اهمیت است که  این شناخت توسط فردی متخصص و اسلام شناس ارائه گردد و الا انسان  در معرض جهالت و بدعت و تحریف  قرار می گیرد.

ایشان تاکید کردند : دین اسلام دین تکلف و سختی نیست ، بلکه به همه ابعاد زندگی انسان و دنیا و آخرت  توجه دارد و کارشناسان دینی باید زیبایی های دین را به مردم بشناساند و از طرفی همانطور که در زمان ائمه مردم برای اطمینان از سلامتی دینشان اغتقادات خود را ایشان بازگو می کردند امروز هم  ارتباط با روحانیت بیشتر بایستی برای امور اخروی باشد .

امام جمعه قشم در خطبه دوم با اشاره به شهادت امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) سی و پنج سال پس از واقعه کربلا زنده بودند اما در این مدت هیچ کس ایشان را خندان و شاد ندید و در همه حال مردم را به یاد واقعه کربلا می انداختند.

حجت الاسلام جوکار ضمن گرامیداشت روز کتابخوانی اظهار داشت : کتاب و مطالعه در جامعه مظلوم واقع شده اند و مقام معظم رهبری(مد ظله)  از سرانه مطالعه در کشور راضی نیستند و همواره مسئولین  را در کنار مسائل اقتصادی به مسائل علمی و فرهنگی توصیه می کنند بنا بر این همه ما بایست  با توسعه و تقویت کتابخانه ها حتی در محیط های عمومی  در این راه تلاش نمائیم.

امام جمعه قشم با انتقاد از وضع حجاب و عفاف در سطح شهر اعلام کرد : متاسفانه پوشش هایی که امروز بعضی از خانم ها استفاده می کنند به نحوی است که انسان شرم می کند در معابر و محیط های عمومی حاضر شود و استفاده از  این البسه به بهانه مد بودن با سرعت رایج می شود که همه اینها مغایر احکام اسلامی است.

حجت الاسلام  جوکار در ادامه خطبه  بسیج را تشکیلات ارزشمند و منحصر به فرد معرفی کرد که ریشه در انقلاب دارد وگفت: تفکر بسیجی موجب وحدت جامعه می شود ، تفکر بسیج همان تفکر امام علی(ع) و امام حسین(ع)  است ؛ اندیشه ای  که باعث می شود دینداران بر علیه بی دینان جمع شوند و فرهنگ اصلی  بسیج نرفتن زیر بار ظلم و زور است و مسئولین ما در نشست ژنو با تاسی بر این فرهنگ  وبه تبعیت از رهبری و با تجربه ای که از قبل داشتند تن به پذیرفتن شرایط غرب نداند و جهان استکبار  بایستی  امروز ایران هسته ای را بپذیرد و قبول کند که ایران هیچ گاه از حقوق شرعی و قانونی خود دست نمی کشد.