امام جمعه قشم:دانشجویان ما باید سیاسی باشند نه سیاست زده

امام جمعه فشم در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قشم گفت :  دانشجویان ما باید سیاسی باشند نه سیاست زده و منظور از سیاسی بودن یعنی داشتن بصیرت و آگاه بودن از وضعیت کشور است. به گزارش هرمزآنلاین امام جمعه شهرستان قشم در ابتدای خطبه اول این هفته نماز جمعه به ادامه بحث […]

امام جمعه فشم در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قشم گفت :  دانشجویان ما باید سیاسی باشند نه سیاست زده و منظور از سیاسی بودن یعنی داشتن بصیرت و آگاه بودن از وضعیت کشور است.

به گزارش هرمزآنلاین امام جمعه شهرستان قشم در ابتدای خطبه اول این هفته نماز جمعه به ادامه بحث سبک زندگی اسلامی پرداخت و با اشاره به سخنی از امام حسین (ع) گفت : اگر الگوی درست انتخاب نشود مردمان از فطرت وجودی خود که خداجویی است فاصله می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار با اشاره به الگوهای قرآنی که پیامبران خدا هستند افزود: پیروی نکردن از الگوهای درست و مثبت و پیروی کردن از الگوهای نادرست و منفی مایه دین گریزی وباعث فاصله از دین و دین داری است.

امام جمعه قشم در ابتدای خطبه دوم ضمن بر شمردن ویژگی های عباد الرحمن، آنها را حقوق بشر اسلامی خواند و بیان داشت: حقوق بشر را باید در سایه اسلام و قرآن شناخت نه در غرب که حتی بشر را نیز نمی شناسد ایشان ادامه داد:حقوق بشر غربی کشتار مردم و دفاع از ظالم است ،جنگ های جهانی و جنگ ۸ ساله علیه ملت مظلوم ایران و ترور شخصیت های علمی و مذهبی نمونه های بارز نقض حقوق بشر توسط غرب و آمریکاست.

ایشان در ادامه به ۱۶آذر و روز دانشجو اشاره کردند و این روز را به همه دانشجویان بصیر و انقلابی تبریک گفت و تصریح کرد: دانشجویان ما باید سیاسی باشند نه سیاست زده و منظور از سیاسی بودن یعنی داشتن بصیرت و آگاه بودن از وضعیت کشور است.

حجت الاسلام رضا جوکار در مورد وضعیت بهداشت و درمان قشم افزود: برای این شهرستان با وجود منطقه آزاد قشم، امکانات مختلف و ثروت های فراوان، زیبنده نیست که بیمارستانی حتی در حد یک درمانگاه نداشته باشد.

وی باظهار داشت : تنها بیمارستان این شهرستان در برخی موارد حتی پاسخگوی نیازهای اولیه بهداشت و درمان مراجعه کنندگان نیست، تصریح کرد: به عنوان مثال در این بیمارستان پزشک ارتوپد یا یک شکسته بند بطور دائم نیست و اگر کسی از ساکنان قشم براثر حادثه ای دچار شکستگی در یکی از اعضای بدنش شود، مجبور است به پزشکان یا بیمارستان های بندرعباس مراجعه کند.

به گفته وی نبود زنان متخصص در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی نیز در این شهرستان، باعث مشکلاتی برای زنان می شود و دولت و وزارت بهداشت باید در این خصوص تدبیری بیاندیشند.