اقتدار سیاسی نتیجه اقتدار نظامی و دفاعی است

امام جمعه شهرستان قشم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قشم به لزوم افزایش اقتدار دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: امروزه به لطف اقتدار نظامی و دفاعی کشور شاهد اقتدار سیاسی هستیم. به گزارش پایگاه خبری امامت قشم؛ حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه قشم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به […]

امام جمعه شهرستان قشم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قشم به لزوم افزایش اقتدار دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: امروزه به لطف اقتدار نظامی و دفاعی کشور شاهد اقتدار سیاسی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری امامت قشم؛ حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه قشم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به لزوم افزایش اقتدار نظامی و دفاعی اشاره کرد و گفت: تحریم ها و محاصره اقتصادی در برخی موارد از جمله در بعد نظامی برای کشور ما نعمت و برکت بود و موجب شد توان دفاعی و نظامی ما با تکیه بر توانمندی های داخلی افزایش یابد و از وابستگی به خارج بیرون بیاییم.

وی ادامه داد: افزایش توان نظامی ایران سطح دشمنی کشورهای مستکبر نسبت به ایران را افزایش داده است و موجب شده دشمن برای جلوگیری از پیشرفت های ما از هیچ اقدامی فروگذار نکرده اند.

جوکار افزود: اقتدار نظامی ما یقینا اقتدار سیاسی را در پی دارد و مسئولان سیاسی کشور به خوبی می دانند که برای اقتدار در مذاکرات به پشتوانه و اقتدار نظامی و دفاعی نیاز است.

امام جمعه قشم به سالروز تاسیس ارتش و نیروی زمینی و همچنین سپاه پاسداران به فرمان امام اشاره و تصریح کرد:رمز موفقیت نیروهای نظامی ما و وجه تمایز این نیروها با نیروی نظامی سایر کشورها انگیزه الهی ، کارآمدی نیروها، اخلاص،  شهادت طلبی و روحیه جهادی گری آنان است.

وی اظهارداشت: فلسفه تاسیس سپاه دفاع ازانقلاب اسلامی است و هرجا نام و نشانی از انقلاب به چشم می خورد سپاه نیز همانگونه که تا الان حضور داشته حضور خواهد داشت و از انقلاب و آرمان الهی آن دفاع خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان قشم در بخش دیگری از سخنان خود به نشست سران کشورهای اسلامی در استانبول و سخنان رئیس جمهور روحانی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در این نشست سخنان خوب، با متانت و منطقی و برخاسته از وحدت ایراد کرد و در جایی که نیاز بود هم تذکرات لازم را داد اما پادشاه عربستان که خود آتش جنگ در منطقه می دمد با اشاره ایران را متهم به مداخله در امور کشورها کرد.

وی افزود: معتقد هستیم روش برخورد ایران با سعودی باید همان روشی باشد که رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نظامی در شمال کشور اتخاذ فرموند باید باشد تا کشور سعودی به خود آمده و از اتخاذ چنین مواضعی خودداری کند.

حجت الاسلام جوکار ادامه داد: باید همانگونه که در مسائل نظامی اقتدار داریم در مسائل اقتصادی و سیاسی آنچنان مقتدر شویم که دیگر نیازی به فروش نفت نداشته باشیم و بتوانیم اوضاع داحلی کشور را بدون نیاز به بیرون اداره کنیم و کشورهایی نظیر سعودی را نیازمند خود کنیم.

خطیب نماز جمعه قشم در ادامه سالروز اعلام انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام اشاره کرد و گفت: دوم اریبهشت ماه سال ۵۹ در پی نفوذ عوامل ضد انقلاب در دانشگاه های کشور حضرت امام با هدف نجات داشنگاه ها اعلام انقلاب فرهنگی کردند.

جوکار ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنان بر مصونیت سازی جوانان تاکید فروان دارند که نیاز است خانواده ها و مسئولین با تقویت و حمایت از کارها و مراسمات فرهنگی نظیر اعتکاف و نماز جمعه که پدافندهایی علیه دشمن هستند از نفوذ دشمن در افکار و عقاید نسل جوان جلوگیری کنند.

امام جمعه شهرستان قشم در بخش دیگری از سخنان خود مراسم عبادی و سیاسی اعتکاف اشاره کرد و گفت:ایام اعتکاف فرصت مغتنمی در جهت تقرب الی الله و فاصله گرفتن از دنیا و هوای نفس و حراست نسل جوان از نفوذ دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار همچنین به میلاد با سعادت امام جواد(ع) و امام علی (ع) اشاره و ضمن تبریک این موالید خجسته،اظهار داشت: تمسک به امیرالمومنین و ائمه اطهار علیهم السلام به معنای تبعیت از ولایت است و شیعه اهل بیت باید با شناخت مقاصد و اهداف ائمه ، راهی که اهل بیت نشان داده اند را دنبال کند.

وی افزود: باید فاصله ایجاد شده ازمکتب اهل بیت را برداشت و نسبت به امور تاکیدی ائمه معصومین از جمله اجرای عدالت، کمک به نیازمندان، حفظ و حراست از بیت المال جدیت داشت.