افزایش ۲۲ درصدی صادرات کالا از گمرک های هرمزگان

در سه ماه امسال ۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرکات هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است. به گزارش هرمز ، ناظر گمرکات هرمزگان گفت : ارزش کالاهای صادراتی ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار است که از نظر وزن ۲۲ درصد و ارزش ۹ درصد در مقایسه با مدت […]

در سه ماه امسال ۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرکات هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش هرمز ، ناظر گمرکات هرمزگان گفت : ارزش کالاهای صادراتی ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار است که از نظر وزن ۲۲ درصد و ارزش ۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

علیدادی افزود : کاتد مس ، محصولات صنعتی ، کشاورزی به ویژه پسته ، معدنی ، صنعتی ، فلزی و صنایع دستی مهمترین کالاهایی است که به کشورهای امارات متحده عربی ، چین ، هند ، سریلانکا و تایوان صادر شده است.

وی گفت : ترانزیت خارجی از گمرکات هرمزگان در سه ماه امسال ۱۷ درصد افزایش داشته است.

ناظرگمرکات هرمزگان گفت : در این مدت بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار از گمرکات استان ترانزیت شده است.

علیدادی افزود : موادغذایی ، لوازم خانگی ، لوازم بهداشتی و خودرو از جمله کالاهایی هستند که به کشورهای افغانستان ، عراق ، ترکمنستان ، ارمنستان و آذربایجان ترانزیت شده است.

پنجاه درصد ترانزیت کشور از گمرک شهیدرجایی بندرعباس صورت می گیرد.

وی گفت : در این مدت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۵۸۸ میلیون دلار به گمرکات استان وارد شده است.

ناظرگمرکات هرمزگان گفت : کالاهای وارداتی از نظر وزن ۱۹ درصد و از نظر ارزش ۲۲ درصد کاهش دارد.

علیدادی افزود : کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانه ها از جمله کالاهایی است که از کشورهای چین ، کره ، هند ، مالزی و برزیل به گمرکات استان وارد شده است.

هرمزگان ۲۳ گمرک دارد .

مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس از مهمترین بنادر تجاری کشور است که بیش از ۶۰ درصد واردات و صادرات کالا از این بندر صورت می گیرد.

این مجتمع بندری به علت برخورداری از خلیج فارس و دسترسی به آبهای آزاد در رهگذر شمال به جنوب از فعالترین بنادر کشور است.

مجتمع بندری شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس واقع است.