افزایش دوباره قیمت سیلندر گاز در منطقه آزاد قشم

در حالی که در شهریور ماه سال جاری نرخ سیلندر یازده کیلویی با رشد ۳۰ درصدی به ۱۲ هزار تومان موجب نگرانی قشموندان شده بود  بار دیگر قیمت این محصول با افزایش به ۱۵ هزار تومان رکورد تازه ای از گرانی را در منطقه آزاد قشم به ثبت رسانید. این در حالی است که قیمت […]

در حالی که در شهریور ماه سال جاری نرخ سیلندر یازده کیلویی با رشد ۳۰ درصدی به ۱۲ هزار تومان موجب نگرانی قشموندان شده بود  بار دیگر قیمت این محصول با افزایش به ۱۵ هزار تومان رکورد تازه ای از گرانی را در منطقه آزاد قشم به ثبت رسانید.

این در حالی است که قیمت هر سیلندر گاز یازده کیلویی در بندرعباس ۹۷۰۰ تومان و در جزیره هرمز که فاقد شرکت گاز بوده و سیلندرگاز با لنج به بندرعباس منتقل و پر می شود ۱۲ هزار تومان می باشد.

گرانی های اخیر سیلندر گاز  با رشد ۶۶ درصدی قیمت بر خلاف نرخ قیمت مصوب دولتی است و  معلوم نیست این افزایش قیمت بر چه اساس و با مجوز کدام مسئول در جزیره قشم انجام گرفته و چرا دستگاه های نظارتی مانند تعزیرات با این گرانی برخورد نمی کند.

پیش از این عبدالرضا پیروی منش معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت بود سیلندر گاز مایع ۱۱ کیلویی با نرخ مصوب ۹۷ هزار ریال درسطح استان توزیع می شود و عرضه با نرخ بیشتر از آن تخلف است.

لازم به یادآوری است شرکت مشعل گاز قشم جزو شرکت های وابسته به سازمان منطقه آزاد  وظیفه خدمات رسانی در تامین گاز مورد نیاز اهالی جزیره را برعهده دارد.