اصحاب فرهنگ و هنر پاسداران هویت ملی هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : اصحاب رسانه نقش عظیمی در آگاهی بخشی جامعه دارند و در شفاف سازی و سالم سازی و مبارزه با فساد و ناهنجاری های اجتماعی زبان گویای ملت هستند. علی جنتی روز جمعه در مراسم  بزرگداشت روز خبرنگار در سالن همایش های مرکز بین المللی رشد قشم گفت: خبرنگاران چون […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : اصحاب رسانه نقش عظیمی در آگاهی بخشی جامعه دارند و در شفاف سازی و سالم سازی و مبارزه با فساد و ناهنجاری های اجتماعی زبان گویای ملت هستند.

علی جنتی روز جمعه در مراسم  بزرگداشت روز خبرنگار در سالن همایش های مرکز بین المللی رشد قشم گفت: خبرنگاران چون در بین مردم هستند می توانند زخمهایی که بر پیکره جامعه نشسته است را بیان کنند و راه حل آن را ارائه نمایند.

وی افزود : در کشور ما بر اساس قانون اساسی و قانون مطبوعات رسانه ها و مطبوعات آزاد هستند  و با تقویت حوزه رسانه و باز شدن فضا برای اصحاب رسانه  ، جامعه ما شاهد بروز و ظهور فسادهایی مانند فساد سه هزار میلیارد تومانی نخواهد بود.

وی اظهار داشت : خبرنگاران به واسطه ماهیت کارشان چون از نزدیک مشکلات مردم را مشاهده می کنندمی توانند ضعفها مدیریتی را به مسئولین گوشزد نمایند و بدین صورت به تدریج جامعه به سمت پیشرفت و تکامل و ارتقا قدم بر می دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توسعه رسانه در منطقه آزاد قشم تأکید کرد و با اشاره به امکانات و امتیازات ویژه این منطقه بوبژه معافیت های گمرکی و مالیاتی، خواستار ایجاد زیرساخت های لازم برای این توسعه از جمله تأسیس چاپخانه مجهز و تأسیسات جانبی آن در جزیره قشم شد.

وی عنوان کرد : در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی  برای تأسیس این چاپخانه در قشم ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ارز مورد نیاز را برای واردات دستگاه های این چاپخانه تأمین خواهد کرد.

علی جنتی  در ادامه سخنان خود به نقش فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود : همه ما قبول داریم که فرهنگ جزئی از هویت جامعه است و اصحاب فرهنگ و هنر پاسداران هویت ملی هستند و هر کس در این راه تلاش نماید به اقتدار ملی کشور کمک کرده است.

وی خاطر نشان کرد :  تمدن کهن هفت هزار ساله ایران به همراه آموزه های دین اسلام  هویتی را برای ایرانیان به وجود آورده است که دشمنان نیز همواره به فرهیخته بودن این ملت اذعان داشته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد استعدادهای قشم  بیان داشت : جزیره قشم با توجه به جاذبه های طبیعی و امکانات انسانی باید بیش از گذشته به آن پرداخته شود و سرمایه انسانی و اجتماعی قشم باید به خوبی شناخته شود و رشد یابد و به خوبی از آن بهره برداری شود.

وی علاقه و توانایی مردم قشم در مسائل قرآنی را از جمله برجستگی های فرهنگی این شهرستان دانست و گفت: باید از این مزیت برای برگزاری جشنواره های بین المللی قرآن استفاده نمود و این موضوع در دستور کار وزارت ارشاد قرار خواهد گرفت.

در پایان این مراسم از خبرنگاران و روزنامه نگاران قشم توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم تقدیر بعمل آمد.